معاون استاندار: اطلاع رسانی پیرامون اُمیکرون نگرانی مردم کهگیلویه و بویراحمد را  کم می‌کند

یاسوج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در مورد بیماری کرونای اُمیکرون، آخرین یافته های علمی و شیوه های درمان آن میزان نگرانی مردم این استان را تا اندازه ای کاهش می دهد. 

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی روز شنبه در نشست استانی مدیریت و مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: برگزاری تجمعات و دورهمی های مردم این استان در ایام تعطیلات نوروز پیش رو می تواند میزان شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون را در استان افزایش دهد که نوعی تهدید به شمار می رود. 

وی افزود: ضروری است که از هم اینک تمهیدات لازم برای کاهش این تجمعات و دورهمی های مردم در کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا اثرگذاری قابل توجهی در کاهش شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون در این استان دارد. 

هاشمی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تعداد مراکز تزریق واکسن کرونا در نقاط مختلف استان را افزایش دهند تا این امر مهم به نحو سریعتر و آسان تری انجام شود. 

وی ابراز داشت: انتظار می رود که رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اقدام به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در زمینه نقش و اثرگذاری تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کاهش میزان شیوع و سرایت اُمیکرون در این استان کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت بالای شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون ایجاب می کند که شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی هر چه بیشتر در این استان رعایت شود. 

هاشمی اظهار داشت: فراوانی میزان ابتلا به بیماری کرونای اُمیکرون در کشور بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین  افراد ۳۵ تا ۴۰ سال است و همین امر نیز جدی گرفتن محدودیت ها در کهگیلویه و بویراحمد را مضاعف می کند. 

وی افزود: نباید اجازه داد که آیین های تکریم و معارفه مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعیت زیاد برگزار شود زیرا تهدیدی برای سلامت مردم استان است. 

هاشمی بیان کرد: مشکل نبود سیستم تهویه هوا در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به زودی برطرف شود زیرا بنا به تأکید رییس جمهور در نشست ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برگزاری حضوری کلاس های درس در کشور ضروری است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روز گذشته ۲۵۶ نمونه تست کرونا در استان گرفته شد که از این تعداد هشت مورد مثبت بوده است.  

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: هفته گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که مربوط به شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه و افراد با سنین ۸۹ و ۹۱ سال بوده است. 

وی افزود: میانگین سنی مبتلایان به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ سال و فوتی های ناشی از این بیماری در استان نیز ۶۷ سال است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بروز بیماری کرونا در این استان ۱۷ در هزار و در کشور نیز ۱۵.۵ در هزار است. 

یزدان پناه عنوان کرد: میزان کشندگی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۹ دهم درصد و در کشور نیز ۲.۱ درصد است. 

وی ابراز داشت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۵ هزار دُز واکسن کرونا در هر سه نوبت در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده و به طور میانگین نیز ۶۲ درصد جمعیت استان نیز این واکسن را دریافت کرده اند. 

یزدان پناه گفت: شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد تأیید نشده و باید آمادگی لازم برای مقابله هر چه بهتر با آن در استان وجود داشته باشد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان به لحاظ بیماری کرونای  اُمیکرون در یک شرایط آرامش قبل از توفان قرار دارد و باید تمهیدات لازم برای بستری و درمان مبتلایان و مقابله بهتر با آن در استان  اندیشیده شود. 

محمدمهدی بانشی اظهار داشت: پیش بینی می شود که از اواسط بهمن ماه یا اوایل اسفندماه امسال وضعیت افراد مبتلا و فوتی ناشی از بیماری کرونای اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد حاد شود. 

وی افزود: بدلیل بالا بودن میزان شیوع و سرایت بیماری کرونای اُمیکرون خطر در کهگیلویه و بویراحمد جدی بوده و باید تجمعات و دورهمی های مردم در این استان نیز محدود شود. 

بانشی بر لزوم هوشمند کردن محدودیت ها در کهگیلویه و بویراحمد و نظارت بیشتر بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی در مدارس این استان برای کمک به ملایم تر شدن پیک بیماری کرونای اسمیکرون  در استان تأکید کرد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید دستورالعملی به منظور کاهش میزان حضور مردم این استان در آیین های تکریم و معارفه مسئولان اجرایی استان تعیین و ابلاغ شود. 

بانشی عنوان کرد: نبود واکسن آسترازنکا مختص کهگیلویه و بویراحمد نیست بلکه مربوط به تمامی استان های کشور بوده و قرار است این  مشکل به زودی برطرف شود. 

وی ابراز داشت: کیت تشخیص بیماری کرونای اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری ها و رایزنی های لازم در حال تأمین شدن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان تزریق واکسن کرونا بین فرهنگیان این استان در دُزهای اول و دوم به ترتیب ۹۸.۵ و ۹۲ درصد و بین دانش آموزان استان نیز به نرنیب ۹۵ و ۸۶ درصد است. 

هادی زارع پور اظهار داشت: فرهنگیان و دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد ملزم به تکمیل روند واکسیناسیون کرونا در دُزهای اول و دوم و تزریق دُز سوم آن شده اند. 

وی افزود: سه هفته گذشته تاکنون ۴۰۰ مورد بازدید از مدارس کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی انجام شده و این بازدیدها نیز به صورت شهرستانی است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha