استاندار خراسان رضوی: همه مسوولان باید آماده مقابله با موج احتمالی شیوع کرونا باشند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی‌های درمانی نباید فراموش شود و در صورت رویارویی با موج احتمالی شیوع کرونا همه مسوولان باید آمادگی لازم را داشته باشند.

یعقوبعلی نظری شنبه شب در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با قدردانی از زحمات اعضای این ستاد افزود: به رغم سرعت زیاد انتشار اومیکرون، از شرایط خوبی در استان خراسان رضوی برخوردار هستیم و باید به درگاه خداوند متعال شکرگزار باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه کنترل اصناف و ادارات باید تداوم داشته باشد ادامه داد: باید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی و ادارات اطمینان حاصل گردد. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است گفت: در صورت وجود اشکالات احتمالی در ورودی‌های استان اعم از زمینی و هوایی، این موارد باید برطرف شود. 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت کنترل اقامتگاه‌های استان و رعایت بهداشت عمومی و فردی افزود: فرمانداران استان به همراه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌ها باید این موارد را مد نظر قرار دهند. 

نظری ادامه داد: با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاسهای آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاهها در استان باید به صورت حضوری تشکیل شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۲ هزار و ۴۴ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۳۳ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۳۹ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۷۵ دُز دوم و ۱۲ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۲۱ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۱۲۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۵ دُز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha