ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی بوکان به یک متر رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی بوکان گفت: در پی بارش برف که از روز گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی این شهرستان به یک متر رسیده است.

اسماعیل کامیاب نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتفاع برف در سطح شهر بوکان نیز به بیش از ۳۰ سانتی متر رسیده است و در مناطقی چون "ایل گورک" به حدود یک متر رسیده است که در چند سال اخیر کم سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: این سامانه تا اواخر امروز، فعال خواهد بود و سامانه بعدی از روز پنج شنبه فعالیت خود را آغاز و پیش بینی می‌شود که بیش از ۱۵ ساعت ادامه داشته باشد.

رییس اداره هواشناسی بوکان افزود: در سال زراعی جاری تاکنون ۱۸۴ میلی متر بارش ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: حداقل دمای امروز این شهرستان به هفت درجه زیر صفر رسید و در ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود این دما هفت تا ۱۰ درجه کاهش پیدا کند.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه‌گیری بارش‌ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ، سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha