نمایشگاه دستاوردهای بانوان چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: امسال همزمان با هفته زن و دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه‌های دستاوردهای بانوان در سطح استان و شهرستان‌های با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست با کمک دستگاه‌های حمایتی برگزار می‌شود.

مرضیه جلیل‌پور روز دوشنبه در کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال‌جاری برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در آستانه جشن‌های چهل و سومین فجر پیروزی قرار گرفته است.

وی افزود: فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت پرشور زنان استان در برنامه‌ریزی و برگزاری باشکوه آیین‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و آشناسازی آنان با دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف این کمیته به‌شمار می‌رود.

جلیلی‌چپور تصریح کرد: کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌های استان مسئولیت کمیته زنان و خانواده ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از نقش موثر زنان و حضور آنان در اجتماع برنامه‌‎ریزی‌هایی انجام شده و برنامه‌هایی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی جاودان برای زنان جهان در تمامی ابعاد دانست و اظهار داشت: باید از زندگی آن حضرت درس پایداری، ولایت‌مداری و کرامت انسانی گرفته شود.

وی زنان در نظام اسلامی را دارای شان و منزلت خاص دانست و گفت: بانوان ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند در عرصه های گوناگون اجتماعی فعالیت کنند.

جلیل‌پور تاکید کرد: فعالیت رابطان بانوان به‌عنوان نمایندگان حوزه زنان در دستگاه‌های اجرایی برای برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامی‌داشت مقام زن و روز مادر بایستی در ارتقای سطح دانش و بهبود عملکرد ادارات در این حوزه مرثر باشد.

وی افزود: "زن، نهضت علمی و فناوری، جهش تمدنی"، "زن، سیره فاطمی (س)، ایمان آگاهانه، زیست مؤمنانه"، "زن، فرهنگ و هنر و سبک زندگی ایرانی – اسلامی"، "زن، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و پایداری نسل صالح"، "زن، مدیریت نشاط و نقش‌آفرینی در عدالت اجتماعی"، "زن، افتخارآفرینی، حماسه‌سازی و عزت ملی" و "زن، خودباوری، نقش‌آفرینی در تولید و اقتصاد" عناوین هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سال‌جاری است.

به‌گزارش ایرنا، برنامه های این هفته از دوم تا هشتم بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد افزون‌بر ۴۹۳ هزار نفر بانوان هستند.

از مجموع بانوان استان افزون‌بر ۳۲۶ هزار نفر در شهرها و بیش از ۱۶۷ هزار نفر در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha