معاون استاندار همدان: از توان گروه‌های جهادی برای تحقق اهداف دولت استفاده می‌کنیم

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: دنبال بهره گیری از توان و ظرفیت گروه‌های جهادی این استان برای تحقق اهداف، برنامه ها و شعارهای دولت سیزدهم از جمله «محرومیت زدایی» و «عدالت گستری» هستیم.

به گزارش ایرنا، «مهدی باب الحوائجی» روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از گروه های جهادی استان همدان اظهار داشت: گروه های جهادی بازوان واقعی دولت سیزدهم محسوب می شوند بنابراین برای ورود آنها به میدان کار و فعالیت در حال برنامه ریزی هستیم.

وی اضافه کرد: گروه های جهادی می توانند دولت سیزدهم را در تحقق محرومیت زدایی و عدالت محوری یاری دهند و با بهره گیری از توان این افراد می توان عدالت را در نقاط مختلف کشور گستراند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: دولت در سطح کلان و استانداری به عنوان مجری سیاست های دولت، گروه های جهادی را به مثابه بازو و بال قوی و کمک کننده می داند و بنابراین این گروه ها باید در راستای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی و دولت سیزدهم وارد عرصه شوند.

باب الحوائجی یکی از اهداف مهم شکل گیری گروه های جهادی را کادرسازی یا همان تربیت جوانان و نوجوانان توانمند، ولایی و مکتبی برای آینده کشور دانست و گفت: به طور حتم در صورت تحمل سختی و مشقت و لمس مشکلات، انسان آماده جامعه پذیری، مدیریت جهادی و ارائه خدمت به مردم می شود.

وی افزود: مهمترین علت پایداری و ماندگاری گروه های جهادی اخلاص در عمل، ایمان به خدا، خدمت رسانی در راه رضای خدا، بی توجهی به مشکلات ها و اهمیت ندادن به غفلت اداری در این مسیر پر اهمیت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این آیین گفت: ماهیت و هویت گروه های جهادی به شکل گیری انقلاب بر می گردد چراکه در این مقطع برای رفع مشکلات از توان آنها استفاده شد.

سردار "مظاهر مجیدی" افزود: گروه های جهادی کار خود را به صورت خود جوش شروع کردند تا اینکه بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل گرفت و کارها به صورت ساختارمند در این دستگاه ها پیگیری شد.

وی اظهار داشت: سپاه و بسیج برای استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در استان ها به صورت ساختار مند تلاش کرده و در دهه اخیر یک هزار و ۷۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده و در بخش های مختلف ورود کردند. 

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: گروه های جهادی به ویژه بسیج طلاب در موضوع کرونا پیشگام بوده و در تیمم و غسل میت افراد کرونایی اقدام کردند.

سردار مجیدی ادامه داد: وجود انگیزه بالا در گروه های جهادی سبب پی بردن آنها به مسایل و مشکلات روزمره و تلاش برای رفع مشکلات شد.

وی تاکید کرد: گروه های جهادی ظرفیت خوبی است که در اختیار نظام و انقلاب قرار گرفته و در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت زودتر می توان به اهداف نظام دست یافت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان حضور دانش آموزان و دانشجویان در گروه های جهادی را بسیار اثر گذار دانست و گفت: لمس محرومیت توسط نیروهای جهادی و پی بردن به مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند برای تربیت عملی انسان بسیار مهم است.

سردار مجیدی افزود: حضور نیروهای جهادی در مناطق محروم زمینه تربیت نیروی در تراز انقلاب را فراهم کرده و این افراد در صورت انتصاب در پست و مقامی مدیری موفق می شوند.

وی اظهار داشت: حرکت گروه های جهادی با پای کار آوردن خیران، مردمی کردن این حرکت و استفاده از ظرفیت جوانان اثر بخش تر می شود.

در این آیین از ۲۰۰ گروه جهادی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha