۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۴۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84618420
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سیاستمدار عراقی: حمله به ابوظبی بخش کوچکی از پاسخ مقاومت یمن به امارات بود

تهران - ایرنا - عضو ائتلاف «نیروهای دولت ملی» عراق حمله موشکی و پهپادی روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن به اهدافی در ابوظبی را تنها بخش کوچکی از پاسخ مقاومت یمن به اقدامات امارات متحده عربی علیه مردم یمن ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراق، «محمد اللکاش» امروز (سه شنبه)  با اشاره به اینکه امارات، رژیم اسرائیل و آمریکا با حمایت متجاوزان به یمن، قتل عام‌های بزرگی را در این کشور مرتکب شدند، اظهار داشت: این قتل عام‌ها از کشتار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم فراتر رفته است و مقاومت یمن تنها بخش کوچکی از جنایات امارات علیه مردم یمن را پاسخ داد.  

وی افزود: ائتلاف سعودی - اماراتی  که پشت سر آن‌ها آمریکا و رژیم اسرائیل قرار دارند، قتل عام‌های زیادی را در یمن انجام دادند که از آن جمله می‌توان به حمله جنگنده‌های سعودی به مراسم تشییع جنازه در پایتخت یمن اشاره کرد که بر اثر آن بیش از هزار نفر شهید و مجروح شدند.  

این سیاستمدار عراقی اظهار داشت: صدای گریه و فریاد مزدوران و دست نشانده‌ها از زمانی آغاز شد که مقاومت یمن به شترچرانان پیرو رژیم صهیونیستی پاسخ داد. 

وی همچنین از همبستگی برخی سیاستمداران عراقی با اماراتی‌ها پس از حمله روز گذشته ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی انتقاد کرد و افزود: تماس‌های تلفنی و همبستگی برخی از سیاستمداران عراقی به منزله اعلام وفاداری و گوش فرا دادن و اطاعت از رژیم اسرائیل است.  

عضو ائتلاف نیروهای دولت ملی عراق افزود: این افراد نماینده میلیون‌ها عراقی که در کنار برادران خود در یمن ایستاده اند، نیستند.

ارتش یمن دیروز (دوشنبه) در عملیاتی با نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت ها و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha