راهداران برای بازگشایی ۱۲ راه مسدود روستایی استان کرمانشاه تلاش می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون راه ۹۹۰ روستای استان بازگشایی شده است گفت: راهداران زحمت‌کش برای بازگشایی راه ۱۲ روستای دیگر تلاش می‌کنند و امیدواریم تا قبل از ظهر امروز راه این روستاها نیز باز شود.

«فریبرز کرمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵۰ نفر برای برف‌روبی یک هزار و ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان مشغول تلاش شبانه روزی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰ تُن شن و نمک برای بازگشایی راه‌های روستایی استان مصرف شده است افزود: در مجموع ۱۴۵ دستگاه از ماشین‌آلات و ۲۲۷ نیروی راهدار برای برف‌روبی در سطح استان فعالیت می‌کنند که با مصرف ۲ هزار و ۴۲۰ تُن شن و نمک عملیات برف‌روبی را به اتمام برسانند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از مردم خواست در روزهای برفی و بارانی از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت تردد حتما حین سفر از لاستیک مطمئن استفاده نمایند.

کرمی در پایان گفت: شهروندان پیش از سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

ورود سامانه بارشی از عصر چهارشنبه به استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز از تداوم استقرار هوای سرد در جو منطقه خبر داد و گفت: برودت هوا انتظار می رود تا روز یکشنبه هفته آینده (۳ بهمن) در همه نقاط استان ادامه داشته باشد.

«علی‌محمد زورآوند» خاطرنشان کرد: از چهارشنبه شب انتظار می رود مجددا شاهد بارش برف در بیشتر مناطق استان باشیم که البته بارش ها در نیمه غربی وضعیت بهتری خواهد داشت اما برای کرمانشاه و نیمه شرقی استان ضعیفتر خواهد بود.

وی در ادامه اشاره ای به میزان بارش برف ۲۴ ساعت اخیر داشت و گفت: بیشترین میزان بارش از ثلاث باباجانی با ۲۷ سانتی متر، پاوه با ۱۹ و جوانرود با ۱۸ سانتی متر گزارش شد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: میانگین بارش برف در سنقروکلیایی نیز به ۱۲ سانتی متر، اسلام آبادغرب حدود ۹ سانتی متر، روانسر ۸ سانتی متر، کرمانشاه ۶ سانتی متر رسید.

وی تصریح کرد: در مجموع و طی سامانه اخیر بیشترین بارش متعلق به پاوه با ۶۴ سانتی متر، کرند غرب با ۵۲ سانتی متر، جوانرود با ۴۰ سانتی متر و  گواور و گهواره با ۳۹ سانتی متر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha