مدیران نسبت به شائبه پراکنی ها در فضای مجازی بی تفاوت نباشند 

بجنورد-ایرنا- مشاور امور اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان نباید نسبت به شائبه ها علیه دولت و اتهامات منتشر شده در فضای مجازی بی‌تفاوت باشند.

قربانعلی سلطانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاهد انتشار برخی مطالب همراه با اتهام به دولت و نظام اسلامی در فضای مجازی هستیم که البته این اتهام ها می توانند سبب ناامیدی و یاس در جامعه شود از این رو مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به پاسخگویی به این اتهام ها و سیاه نمایی ها حساس باشند.

وی خاطرنشان کرد: زیر سووال بردن خدمات و تلاش های دولت و نظام اسلامی سبب ناامیدی در جامعه در این شرایط می شود بنابراین پاسخ گویی مدیران به انتشار مطالب نادرست و غیرواقع به نوعی دفاع از عملکرد مدیران دولت و نظام اسلامی برای اطلاع و آگاهی درست شهروندان است.

سلطانی افزود: فضای مجازی با همه خوبی ها و بدی هایش وارد زندگی مردم شده است و نمی توان آن را نادیده گرفت البته دارد از این رو مدیریت صحیح فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات می تواند هرگونه ابهام و ناامیدی را برطرف کند. 

وی یادآور شد: اگرچه انتشار مطالب غیرواقع و نادرست در کانال های غیرمعتبر و فاقد مجوز و گروه های متعدد مجازی  منتشر می شود ولی متاسفانه شاهد تبلیغات منفی و انتشار مطالب غیرواقع در برخی کانال های تلگرامی دارای مجوز رسمی و یا فضای اینستاگرام هم هستیم.

سلطانی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش نسبت به تبیین خدمات دولت و نظام اسلامی به مردم همت داشته باشند، گفت: اگر نمی خواهند یا صلاح نمی دانند با وجود حضور برخی مدیران در فضای مجازی پاسخگو باشند، با استفاده از ظرفیت رسانه های رسمی و دارای مجوز  موارد را جمع بندی و در نشست های خبری  ضمن اینکه  خدمات را اطلاع رسانی می نمایند حداقل به موارد مطرح شده در فضای مجازی نیز پاسخ داده و روشنگری کنند.

مشاور اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: در واقع هر مدیری باید سعی کند به ابهامات و شایعه پراکنی در حوزه کاری خود پاسخ متقن و متین برای روشنگری افکار عمومی ارائه دهد.

خراسان شمالی ۲۳۵ فعال رسانه‌ای دارد که بیشتر آنها در رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها فعالیت می‌کنند.  

خبرگزارهای ایرنا، ایسنا، ایلنا، آنا، ایپنا، ایکنا، برنا، پانا، تسنیم، رسا، فارس، مهر، شبستان، دانشجو و علم و فناوری در این استان فعالیت می کنند و روزنامه های کشوری نیز در خراسان شمالی ۴۰ نمایندگی دارند که شمار رسانه های فعال در این استان به ۸۶ مورد می رسد.  

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت از جمله استان هایی است که شاخص مطبوعات و رسانه های آن، مانند بسیاری از دیگر شاخص ها وضعیت خوبی ندارد.

خراسان شمالی سی و یکمین استان از نظر تعداد رسانه های دارای مجوز است و در این استان به ازای هر ۴۴ هزار و ۵۷۱ نفر یک نشریه مجوز انتشار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha