۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح آزادراه ارومیه - تبریز نیاز است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: میزان برآورد اولیه‌ اعتبار لازم برای تکمیل طرح آزادراه ارومیه - تبریز ۵۰ هزار میلیارد ریال است که به صورت مشارکتی از طرف دولت و بخش خصوصی تامین خواهد شد.

سیدمحسن حمزه‌لو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می‌رود میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی تا ۳۰ هزار میلیارد ریال تحقق یابد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی این اداره‌کل احصای پروژه‌های مختلف و جذب سرمایه گذار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که در این راستا جهت تکمیل پروژه آزاد راه ارومیه_تبریز جذب سرمایه گذار محقق شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: هدف اصلی از جذب سرمایه گذار برای آزادراه ارومیه - تبریز که شامل ۶ قطعه است، تکمیل قطعات یک، ۲ و ۴، احداث قطعه ۳، ۵ ،۶ و  همچنین تکمیل تونل‌هاست که در مجموع در ۱۵۱ کیلومتر طول اجرایی خواهد شد.

حمزه‌لو اضافه کرد: تبدیل قطعه یک و ۲ به آزادراه شامل احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، دسترسی محلی و احداث باند کُند رو از جمله اهداف مهم اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به افتتاح جاده ارومیه - سرو گفت: پس از افتتاح این جاده به طور قطع حجم بالای ترافیک ترانزیت کالا از جاده سرو به ارومیه انجام می‌پذیرد که با توجه به تمهیدات انجام گرفته با تکمیل آزادراه ارومیه - تبریز می‌توانیم پایانه مرزی سرو را به کریدورهای داخلی کشور وصل کنیم.

به گزارش ایرنا، موافقت اولیه برای سرمایه‌گذاری در این طرح انجام گرفته است و هفته آینده جلسه‌ای در تهران با حضور سرمایه گذار پروژه تشکیل خواهد شد.

براساس قول مساعد سرمایه گذار ، پیش بینی می‌شود این پروژه تا ۲ سال آینده تکمیل شود و همچنین با پیگیری‌های لازم رفع موانع مربوط به پیمانکار در پروژه آزاد راه ارومیه- تبریز که یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار میرفت، به زودی حل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha