۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 84621457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شیراز: اراده دولت بر خنثی سازی تحریم‌ها است

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به اراده و عزم دولت برای خنثی سازی تحریم‌های ناجوانمردانه که بر علیه کشور وضع شده گفت: در این راه دولت دو اقدام و حرکت قوی انجام داده که می‌تواند بسیار کارساز باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: یک اقدام آغاز اجرای قرارداد راهبردی ۲۵ ساله با کشور چین به عنوان دومین اقتصاد جهان است که دست تجار و سرمایه‌گذاران ما را برای افزایش مراودات با چین باز می‌گذارد.
وی ادامه داد: اقدام دوم سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به کشور روسیه بود که یک اقدام بسیار چشمگیر و نمادین بود که امیدواریم این اقدامات منجر به خنثی سازی تحریم‌ها و عزت و عظمت ایران و ایرانی و خاری دشمنان شود.
آیت‌الله دژکام افزود: این اقدامات و کارهای دولت برای بی اثر کردن تحریم‌ها کارهای کوچکی نیست و شعار دولت خنثی کردن تحریم‌ها و ما نیز ایستاده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: اقدامات این دولت درست بر خلاف شعار دولت قبل است که می‌گفت می‌رویم مذاکره می‌کنیم، اما این دولت می‌گوید ما مذاکره را ترک نمی‌کنیم و به قراردادی هم که نوشته‌ایم پایبندیم، اما معطل شما هم نمی‌مانیم.
آیت‌الله دژکام، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به نامه تاریخی امام راحل خطاب به رهبر شوروی سابق افزود: اگر نگاهی به سابقه تاریخی جهان داشته باشیم در ٣٠ سال قبل جهان تنها دو قدرت بزرگ داشت اما با ورود اسلام به عصر سیاسی جهان شاهد بودیم که جهان متحول شد.
وی بیان کرد: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا در تلاش بود تا با ایجاد نظم نوین جهانی خود را به عنوان تنها ابرقدرت جهان معرفی کند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا در ٢٠ سال اخیر در افغانستان محبوس شده بود و پس از آن نیز از منطقه فرار کرد.
وی اضافه کرد: بعد از جنگ جهانی دوم جهان شاهد هیچ حمله‌ای به پایگاه‌های آمریکا  در هیچ کجا نبود اما دیدیم که جمهوری اسلامی ایران با قدرت و شجاعت پایگاه عین الاسد که مقر آمریکا در منطقه بود را موشک باران کرد.
وی گفت: کشورهای عربی اجازه بازگشایی سفارت اسرائیل را در کشور خودشان دادند به این امید که امنیت و اقتصادی قوی داشته باشند اما دیدیم که انصارالله چگونه به شهرک صنعتی و دیگر مراکز دبی که مرکز بزرگ اقتصادی منطقه است حمله کرد که البته گفتند کار ایران بوده ولی بدانند ایران اصلا دخالتی نداشته چرا که اگر ایران وارد جنگ می‌شد چیزی از دبی باقی نمی‌ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha