۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84622495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف خانگی گاز خراسان شمالی به مرز هشدار رسید

۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۲۸
کد خبر: 84622495
مصرف خانگی گاز خراسان شمالی به مرز هشدار رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه مصرف گاز در استان به مرز هشدار رسیده، گفت: شهروندان استان در ۲۴ ساعت گذشته حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال یک میلیون متر مکعب بیشتر است.

حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع میزان برداشت گاز از خط گاز استان را در هر شبانه روز حدود هشت میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ورود جبهه هوای سرد، میزان مصرف گاز در بخش خانگی به یکباره افزایشی دور از انتظار یافته است.

به گزارش ایرنا شب گذشته دمای هوا در تمامی نقاط استان به زیر صفر رسید و در برخی نقاط به ۲۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

در این مدت دشت شهرستان گرمه با کمینه دمای منهای ۲۰ درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد شهرستان اسفراین با بیشینه دمای پنج درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان ثبت شده است و کمینه دمای بجنورد مرکز استان به منهای ۱۴ درجه سانتیگراد رسید و بیشینه آن هم  منهای یک درجه سانتیگراد بود.

میر بلوکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این افت دما همزمان در بیشتر استان ها اتفاق افتاده است هر منطقه از سهم خود استفاده می کند و ما نمی توانیم به سهم گاز دیگر استانها چشم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی اظهار داشت: هم  اینک گاز صنایع عمده استان از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، کارخانه سیمان بجنورد،  مجتمع پتروشیمی، قند شیروان و ریخته گری و لوله گستر اسفراین  با توجه به مصرف گاز بیشتر توسط مشترکان خانگی قطع شده است.

وی افزود: از شهروندان می خواهیم که با مصرف بهینه، باعث قطع جریان گاز صنایع نشوند، اگر مشترکان بخش خانگی که شامل اداری و تجاری نیز می شود، مصرف گاز را مدیریت نکنند در مرحله دوم سوخت واحدهای صنعی و تولیدی کوچک نیز قطع خواهد شد که خساراتی را برای این بخش در پی خواهد داشت.

میر بلوکی پوشیدن لباس مناسب در منازل، کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌ های خالی را از راه‌های بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرما برشمرد.

تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که گاز طبیعی مصرف می کنند.

اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha