۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۴
کد خبر: 84622712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکرون همچنان در نظرسنجی‌های انتخاباتی پیشتاز است

تهران- ایرنا- نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ۱۰ پله از دو رقیب راستگرای خود پیش است.

به گزارش روز شنبه روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، نتیجه تازه ترین نظرسنجی به سفارش روزنامه «لو موند» نشان می دهد که اگر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه همین فردا برگزار شود، مکرون با کسب ۲۵ درصد آرا در جایگاه نخست خواهد ایستاد. مقبولیت «والری پکرس» و «مارین لو پن» دو نامزد جدی مکرون هر دو از احزاب راست افراطی برابر و ۱۵.۵ درصد عنوان شده است.

بر پایه این نتایج، در دور دوم انتخابات نیز مکرون با کسب ۵۴ درصد رای موافق در مقابل پکرس (۴۶ درصد) و با ۵۷ درصد آرا در مقابل لو پن (۴۳ درصد) به پیروزی خواهد رسید.

این نظرسنجی که در جامعه آماری ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر صورت گرفته از کاهش مقبولیت «اریک زمور» دیگر نازمرد راست گرای افراطی با ۱۳ درصد آرا در دور نخست انتخابات حکایت دارد.

«ژان لوک ملانشون» از حزب فرانسه تسلیم ناپذیر با کسب تنها ۸ درصد آرا در صدر جدول نامزدهای احزاب چپگرا قرار می گیرد. «یانیک ژادو» از حزب «اروپ اکولوژیست- سبزها» با ۷ درصد و «کریستیان توبیرا» وزیر اسبق دادگستری با ۵ درصد و «آن ایدالگو» شهردار پاریس با ۳.۵ درصد در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

این درصد پایین نامزدهای احزاب چپ تردیدهای زیادی را میان نامزدها برانگیخته است. ۵۴ درصد شرکت کنندگان چپگرا در نظرسنجی گفته اند که به ملانشون رای می دهند و در مورد انتخاب خود مطمئن هستند. این میزان برای ژادو، ایدالگو و توبیرا به ترتیب ۳۶، ۳۰ و ۲۷ درصد است.

بر پایه این گزارش، ۷۲ درصد شرکت کنندگان راستگرا نیز از انتخاب مارین لو ژن نامزد حزب اجماع ملی مطمئن هستند. در این پرسش مکرون با ۶۸ درصد، زمور با ۶۳ درصد و پکرس با ۴۰ درصد در جایگاه بعدی قرار می گیرند.

به گزارش ایرنا، اولین دور انتخابات ریاست جمهوری۲۰۲۲ فرانسه در۱۰ آوریل ۲۰۲۲میلادی  (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) برگزار می‌شود. دومین دور انتخابات بین دو نامزد برتر نیز در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha