۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84624087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵ درصد از مدارس اصفهان نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی است

اصفهان-ایرنا-معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی اصفهان‌ گفت: از میان از بیش از پنج هزار مدرسه استان ۶۵ درصد از آنها نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است.

به گزارش ایرنا، علی‌اصغر ذاکران، بعد از ظهر یکشنبه در آیین کلنگ‌زنی ۲ مدرسه خیرساز در شهرستان تیران و کرون افزود: تنها ۳۵ درصد از مدارس استان اصفهان مقاوم و دارای استاندارد لازم است.

وی بیان کرد: مشارکت خیرین در بهسازی و بازسازی مدارس در شرایط سخت اقتصادی موجب پیشرفت کار و رفع بسیاری چالش‌ها شده است.

ذاکران اضافه کرد: ۸۰ درصد از پروژه‌های آموزشی استان اصفهان با مشارکت خیرین است که بدون چنین همکاری، تامین محیط آموزشی برای دولت امکانپذیر نیست.

وی با اشاره مشکلات مدارس دونوبته و فاقد زیرساخت مثل آب آشامیدنی خاطرنشان کرد: با ایجاد نگاه آگاهانه در بین مردم، میزان مشارکت در پروژه‌ها افزایش یافته و امکان رفع این معضلات به هنگام و موثر بوده است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون نیز در این آیین با اشاره به فرسودگی نیمی از مدارس این شهرستان گفت: کمبود محیط آموزشی در دو سال گذشته، پیش روی نظام آموزشی منطقه بوده که اجرای بیش از ۲۰ پروژه با مشارکت خیرین در دست احداث است.

عباس سلطانی افزود: برای ساخت مدرسه ۶ کلاس در این شهرستان ۶۰ میلیارد ریال هزینه لازم است که با کمک خیرین تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: میزان سهم مشارکت خیرین در هر یک مدارس در حال احداث متفاوت است که بخش باقی مانده آن با مشارکت خیرین توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، کلنگ احداث دو مدرسه شش کلاس در روستای محمدیه و ورپشت زده شد.

این ۲ پروژه بصورت مشارکتی بین خیران و آموزش و پرورش احداث خواهد شد.

شهرستان تیران و کرون دارای بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز و ۱۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha