شرایط برای استقرار کامل آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تسهیل می‌شود

تهران_ایرنا_ رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با حضور معلمان، شرایط را برای استقرار کامل «دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» در مدرسه تسهیل کنیم.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، حمید طریفی حسینی، درخصوص روند آموزش‌ «حضوری» در مدارس استثنایی، اظهار داشت: از آذر ماه که ستاد ملی کرونا مجوز بازگشایی تدریجی مدارس را صادر کرد، مدارس استثنایی  آموزش‌های حضوری خود را آغاز کردند.

وی افزود: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس آموزش و پرورش استثنایی، در حدود ۵۰نفر و در هرکلاس درس  حدود شش نفر است؛ بنابراین امکان فاصله گذاری و  آموزش های حضوری در مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی فراهم تر  است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به  تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی کامل مدارس، گفت: مطابق شیوه نامه ارسالی از وزارتخانه، معلمان باید ساعات موظف خود را در مدرسه حضور داشته باشند و اگر هم قرار باشد بنا به شرایط، آموزشی به صورت مجازی ارائه شود، از همان کلاس درس، آموزش مجازی به گروه‌هایی که نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند ارائه شود تا شرایط برای استقرار کامل دانش‌آموزان در مدرسه فراهم شود.

وی افزود: در شرایط خاص و در صورتی که تعداد دانش آموزان یک کلاس زیاد باشند اختیار گروه بندی این دانش آموزان برای آموزش های حضوری به مدارس واگذار شده است.

طریفی حسینی تصریح کرد: به عنوان مثال؛ اگر امکان برگزاری کلاس‌ درس پنج نفره در گروه‌های «چندمعلولیتی» یا «طیف اوتیسم» فراهم نباشد، مدارس می توانند کلاس‌ها را دو و سه نفره کرده و امکان حضور گروه بندی شده دانش آموزان را فراهم کنند.

براساس اعلام آموزش و پرورش، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به این که آموزش مجازی تعطیل نخواهد شد و در کنار آموزش حضوری ادامه خواهد یافت، گفت: تأکید بر آموزش های حضوری است، اما اگر شرایط حضور برخی دانش آموزان با نیازهای ویژه به دلیل شرایط خاص این دانش آموزان فراهم نباشد، مدارس باید شرایط آموزش مجازی را برای این دانش آموزان فراهم سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha