به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور در نخستین جلسه پیادهسازی طرح سامانه مدیریت زمین ضمن بیان اینکه با همکاری همه دستگاهها و نهادهای ذی ربط، استان آمادگی لازم برای پیاده سازی و بهرهبرداری از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را دارد اظهار داشت: به تازگی و در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، امکان احراز هویت غیرحضوری متقاضیان حقوقی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین فراهم شد و امکان برقراری ارتباط برخط سامانه و تبادل خدمات با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بنابراین پس از استقرار و بهرهبرداری از سامانه تمام متقاضیان حقوقی دریافت خدمت از سامانه، اعم از شرکتها، موسسهها، سرمایهگذاران و نیز وکلا میتوانند بدون مراجعه حضوری به سازمانهای ارائه دهنده مجوزهای حوزه زمین و از طریق پنجره واحد مدیریت زمین به نشانی iraneland.ir احراز هویت الکترونیکی شوند.
غلام پور گفت: پیادهسازی و ایجاد این سامانه به عنوان یکی از ۲۳ طرح اولویتدار دولت الکترونیک، به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شد و عملیاتی شدن کامل این سامانه منوط به همکاری همه دستگاهها و نهادهای ذی ربط است.
گزارش حاکیست: حجتالاسلام عالمی نماینده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: با عنایت به تاثیر این سامانه در کاهش تخلفهای زمین، نیاز به حمایت همه جانبه برای اجرایی شدن این طرح است و دستگاههای ذی ربط همکاری کامل را به عمل آورند.
همچنین مطابق این گزارش در ادامه جلسه، فرحزاد، مجری طرح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، ضمن بیان اینکه اکنون زیرساخت و پلتفرم این سامانه به طور کامل اجرایی شده است گفت: این سامانه دارای سه امکان مهم از جمله پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهوارهای، مدیریت درخواست مجوز متقاضیان خدمات حوزه زمین و مدیریت استعلامهای بین دستگاهی را دارد و مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دستدرازی به اراضی می شود.
او در ادامه توضیحات کامل در خصوص نحوه استفاده هر دستگاه، سطوح دسترسی و نحوه تعامل دستگاهها در این سامانه را بیان کرد./
نظر شما