۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84626942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشکسالی صنعت دامداری کانادا را با مشکل مواجه کرد

تهران- ایرنا- خشکسالی تابستان گذشته در کانادا به‌ویژه ایالت‌های غربی این کشور، دامداران کانادایی را با کمبود شدید علوفه و افت سود و فروش روبرو کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، خشکسالی که سال گذشته دشت‌های وسیع غرب کانادا را در بر گرفت اکنون باعث شده دامداران در ایالت آلبرتا به عنوان اصلی ترین ایالت تولیدکننده گوشت و دام با کمبود شدید علوفه و ضرورت واردات آن از آمریکا مواجه باشند.

تولیدکنندگان کانادایی سال گذشته، سال سختی را پشت سر گذاشتند. خشکسالی در غرب این کشور مزارع را تحت تاثیر قرار دارد و از دیگر سو وقوع سیل در ایالت بریتیش کلمبیا خسارات زیادی به مزارع زد. عواقب همه‌گیری کرونه نیز همچنان بازارها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.  کانادا هشتمین کشور صادرکننده گوشت گاو و گوساله است.   

همچنین بر اساس گزارشی از پایگاه اطلاع رسانی کلایمت کانکشنز یال/ yaleclimateconnections، زمین در سال ۲۰۲۱ با بیش از ۳۲۹ میلیارد دلار خسارت ناشی از شرایط آب و هوایی روبرو شد که بعد از سال های ۲۰۱۷ با ۵۱۹ میلیارد دلار و ۲۰۰۵ با ۳۵۱ میلیارد دلار سومین سال از جهت خسارت شدید آب‌وهوایی بود.

این گزارش موج شدید گرما اواخر ماه ژوئن ۲۰۲۱ (تیر. مرداد ۱۴۰۰) در شمال آمریکا از حوادث ناگوار آب و هوایی سال گذشته نام می‌برد که به دلیل آن در مجموع یکهزار و ۲۹ نفر شامل ۸۰۰ نفر در کاندا و ۲۲۹ نفر در شمال غربی آمریکا جان باختند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha