تقلای رژیم صهیونیستی برای بی‌اعتبار کردن تحقیقات سازمان ملل درباره جنایاتش

تهران-ایرنا- رژیم صهیونیستی که به دلیل هفت دهه جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین کارنامه سیاه و ننگینی دارد، در صدد است با آغاز کارزاری، تحقیقات کمیته سازمان ملل در خصوص حملات ماه مه سال ۲۰۲۱ این رژیم به غزه را بی‌اعتبار کند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از "اکسیوس"، بر اساس یک سند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، این رژیم در حال برنامه ریزی برای بی‌اعتبار ساختن کمیسیون سازمان ملل متحد است که برای بررسی حملات این رژیم در غزه در ماه مه سال گذشته و علل ریشه‌ای و اصلی درگیری طولانی در کرانه باختری اشغالی و غزه تشکیل شده است. 
مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به شدت نگران گزارش این کمیسیون و معرفی اسرائیل به عنوان "حکومت آپارتاید" است و یافته‌های آن می‌تواند به اعتبار این رژیم، به ویژه در میان مترقیان در غرب، لطمه بزند. انتظار می‌رود این گزارش سازمان ملل در ماه ژوئن منتشر شود. 
این کمیسیون همچنین وظیفه بررسی موارد نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی را بر عهده دارد. 
رژیم صهیونیستی از همکاری با تحقیقات خودداری کرده و مدعی شده است که مأموریت این کمیسیون علیه اسرائیل مغرضانه و متعصبانه است. 
هفته گذشته، بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه اسرائیل یک تلگراف محرمانه را به تمام نمایندگی‌های این رژیم در کشورهای مختلف ارسال کرد. 
در این پیام آمده است که وزارت امور خارجه در آستانه آغاز یک کارزار دیپلماتیک برای بی‌اعتبار کردن کمیسیون مذکور است. 
 به گزارش ایرنا، هفته گذشته هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه از ادامه خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد. 
 تور ونسلاند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه می‌گوید که خشونت‌ها در سراسر سرزمین اشغالی فلسطین، از جمله خشونت شهرک‌نشینان، به کشته شدن تعداد زیادی منجر می‌شود و خطر تشدید تنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

تور ونسلاند هشدار داد که فعالیت‌های شهرک سازی، تخریب خانه‌ها و اخراج فلسطینیان از خانه هایشان ادامه دارد که باعث افزایش ناامیدی شده و چشم‌انداز یک راه حل از طریق مذاکره را کاهش می‌دهد. 
نماینده سازمان ملل همچنان نگران اخراج احتمالی تعدادی از خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایی است که برای دهه‌ها در آن‌ها زندگی کرده‌اند. این خانه‌ها در محله‌های شیخ جراح و سیلوان در بیت‌المقدس شرقی هستند و این اقدامات خطر تشدید خشونت را افزایش می‌دهند. 
به گزارش ایرنا از نیویورک، آذر ماه امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر مردم مظلوم فلسطین توسط این رژیم را که پیش از این در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی (کمیته چهارم) تصویب شده بود، با اکثریت آرا تصویب کرد. 
 این قطعنامه‌ها ۱۹ آبان ماه در کمیته ویژه سیاسی و استعمارزدایی مجمع عمومی سازمان ملل (کمیته چهارم) به تصویب رسیده بود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز به تصویب رسید. 
 این قطعنامه‌ها درباره گزارش کمیته تحقیق در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین، محکومیت شهرک‌سازی در بیت المقدس شرقی و جولان سوریه و حمایت از فعالیت‌های آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) است. 
در این قطعنامه‌ها همچنین محاصره زمینی، هوایی و دریایی غزه، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، ‌اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و نیز تخریب منازل و بازداشت‌های خودسرانه و زندانی کردن فلسطینیان محکوم و بر بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود، تاکید شده است. 
در این قطعنامه‌ها مورد جولان سوریه نیز از رژیم صهیونیستی خواسته شده است به قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل عمل کند و به اشغال این منطقه پایان دهد. 
 همزمان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هرگاه بحث فلسطین و اعتراض به تخریب منازل فلسطینیان و شهرک سازی‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی می‌شود، با مظلوم نمایی و عوض کردن جای متهم و قربانی، وقیحانه اقدام به نمایش‌های مضحک و تکرار اتهام زنی‌ها علیه ایران می‌کند و هربار با واکنش قاطع مواجه می‌شود. 
به گزارش ایرنا، گیلعاد اردان سفیر رژیم آپارتایدی که بیش از هفت دهه است انواع ظلم و جنایت‌ها را بر مردم مظلوم و بیگناه فلسطین وارد کرده و نوار غزه را به بزرگترین زندان رو باز جهان تبدیل کرده است،  هنگامی که در جلسه اخیر شورای امنیت با انتقادها درباره شهرک سازی‌های غیرقانونی این رژیم در اراضی اشغالی مواجه شد، نمایش مضحکی را به راه انداخت و با نشان دادن قطعه سنگی ادعا کرد فلسطینی‌ها هر روز با سنگ اقدام به حمله تروریستی به خودروها و اتوبوس‌های اسرائیلی می‌کنند و مردان و زنان و کودکان داخل آن را ترور می‌کنند! و مدعی شد سازمان ملل باید این حملات را محکوم کند! . 
نمایش مضحک سفیر رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی با واکنش کاربران روبرو شد و برخی از آن‌ها با نمایش تصاویر دستگیری نوجوانان فلسطینی توسط سربازان تا دندان مسلح صهیونیست و یا با نشان دادن تصاویر سنگ‌ها و آوار بجا مانده از تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی، آن‌ها را به کنایه نمونه‌ای از «حملات تروریستی با سنگ» که گیلعاد اردان به آن اشاره کرده بود، خواندند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha