دهه فجر بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین ارزش‌های انقلاب است

تهران- ایرنا- سرپرست آموزش و پرورش و مسوول کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان دهه فجر ورامین گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای تحقق جهاد تبیین ارزش‌های نظام و واقعیت‌های انقلاب اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

محمود ملایری روز جمعه در جلسه کمیته‌های ستاد دهه فجر ورامین گفت: در دو سال گذشته به دلیل کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان از حضور در برنامه‌های ایام الله دهه فجر محروم بودند و تلاش شد تا در بستر فضای شاد و نرم‌افزار شاد، برنامه‌های دهه فجر اجرا شود.
وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، ویژه برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش با محوریت دانش‌آموزان و فرهنگیان و با هدف تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اجرا می‌شود.
وی افزود: آذین بندی مدارس و کلاس های درس، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ، برگزاری مسابقات فرهنگی مدارس، برگزاری مسابقات جام ورزشی فجر در سطح مدارس مقاطع مختلف تحصیلی، تجلیل از دانش آموزان متولد ۱۲ الی ۲۲ بهمن و فرزندان شهدا ، برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه فرهنگیان و دانش آموزان و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد عکس، نقاشی، مشاعره  بخشی از برنامه‌های دهه فجر مدارس ورامین است.
وی همچنین از برگزاری مسابقات قرآن و عترت و نماز، مسابقه عکاسی و وبلاگ نویسی با عنوان بهمن بهار انقلاب، تجلیل از مادران و همسران شهدا با عنوان گل واژه های صبر ،پاسخگویی به شبهات مرتبط به انقلاب اسلامی ویژه دانش آموزان، برگزاری اردوهای راهیان نور، برگزاری مراسم یاوران انقلاب، برگزاری تور گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی حوادث دوران انقلاب در ورامین و برگزاری یادواره شهدا در مدارسی که بنام شهدا مزین هستند از دیگر برنامه‌های این کمیته است.
بسیج حلقه نخست دفاع از آرمان‌های انقلاب است
فرمانده سپاه و مسوول کمیته بسیج ستاد دهه فجر ورامین نیز در این جلسه گفت: بسیج حلقه نخست دفاع از آرمان‌های انقلاب است و در جشن‌های پیروزی انقلاب، بار دیگر اقتدار خود را به نمایش می‌گذارد.
سرگرد پاسدار سعید تاجیک افزود:  پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، شاه جرأت گرفتن حق مردم از مستکبرین را نداشت و ثروت کشور توسط آمریکا به تاراج می‌رفت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت ، هیچ کشور مستکبری جرأت جسارت به ایران اسلامی را ندارد.
وی بسیجیان را حلقه اول دفاع از آرمان های نظام دانست و بیان داشت: بسیج و سپاه در کنار ارتش عزتمند و مقتدر،به کابوسی برای کشورهای زورگو و یاغی دنیا تبدیل شده‌اند و چنان اقتداری به ایران اسلامی بخشیده‌اند که دشمن توان آسیب‌رساندن به درخت تنومند چهل و سه ساله انقلاب را ندارد.
وی برنامه های کمیته بسیج را شامل برپایی نشست های بصیرتی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری نمایشگاه کتاب و نقاشی کودکان و نهضت روشنگری در فضای مجازی برشمرد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری پیاده روی بزرگ خانوادگی، برگزاری یادواره شهدا در روستای باغخواص، دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان، حضور حلقه های صالحین در نماز جمعه، برپایی ایستگاه پاسخگویی به شبهات، نشست‌های سیاسی را از دیگر برنامه های این دهه در ورامین دانست.
فتح قله‌ها علمی  جهان از برکات انقلاب اسلامی است
مسوول کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد دهه فجر ورامین نیز در این جلسه گفت: انقلاب اسلامی و پیشرفت های آن حاصل خودباوری و تکیه به توان جوانان و نخبگان دانشگاهی است، رخداد انقلاب اسلامی به ملت ایران این باور را داد که می توانند بسیاری از قله‌های عظیم علمی را فتح نمایند.
کیان پهلوان افشاری افزود: در زمان پهلوی، در زمینه‌های دانشگاهی و علمی، کشور از عقب ماندگی های فراوان رنج می‌برد و در بسیاری از احتیاجات اولیه، ایران وابسته به کشورهای خارجی بودیم.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در حمایت از نخبگان گفت: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود وقوع جنگ تحمیلی، کشور در تأمین ابتدایی‌ترین ادوات نظامی با مشکل مواجه بود ولی امروز به مدد حمایت‌های رهبر معظم انقلاب سرمایه‌گذاری در شناسایی نخبگان و دانشجویان دلسوز، اکنون در زمینه دفاعی، علمی، هوا فضا و پزشکی ما با قدرت‌های دنیا رقابت می کنیم.
مسئول کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین جمع بندی برنامه های ایام الله دهه فجر را شامل برگزاری مراسم جشن محوری با حضور جامعه دانشگاهی، ایجاد ایستگاه سلامت در مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، انتشار نشریه مجازی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، برپایی وبینار مجازی شکوه انقلا ب اسلامی و رسانه، برگزاری
نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی ورامین در ورامین، راه اندازی مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری در دانشگاه های منطقه، تقدیر از نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی دانشگاه های شهرستان ورامین، برگزاری رویداد کرسی آزاد اندیشی دانشجویی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha