امام جمعه موقت شهرکرد: مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید به اصل و شالوده دین اعتقاد داشته باشند

شهرکرد- ایرنا- امام جمعه موقت شهرکرد بیان اینکه مدیران و حاکمانی که در جامعه اسلامی انتخاب می‌شود تاثیری مثبتی بر رفتار جامعه دارند،گفت: حاکم کردن افرادی که مورد تایید دین نیستند باعث ضایعات بسیاری می‌شود از همین رو باید مدیرانی برای جامعه انتخاب شوند که به اصل و شالوده دین اعتقاد داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در این حدیث آمده که چطور یک جامعه روزگار سعادت و سربلندی را از دست می‌دهد و رو به فلاکت و حقارت آورد.

وی ادامه داد: زمانی که امامت و ولایت که رکن و شالوده دین بود و امامت کنار برود و به فروع دین پرداخته شود جامعه از مسیر درست فاصله می‌گیرد و خسارت‌های بسیاری بر مردم وارد می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: در طول بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی گاهی کسانی حاکم شدند که اعتقادی به اسلام و انقلاب نداشتند که خسارت‌های زیادی به بار آوردند از همین باید در انتخاب مدیران بصیرت داشته باشیم.

فاطمی در ادامه تقابل اسلام و ایران را محکوم کرد و گفت: ایران کشور پر افتخاری است و دارای تاریخ کهن و گذشته درخشان است اما از سوی دیگر اسلام و تشییع مثل تاج جواهرنشان باعث افتخار ایران شده است و با توجه به گفته شهید مطهری اسلام و ایران خدمات ارزشمند و متقابلی برای یکدیگر داشته‌اند.

وی ادامه داد: اما در این زمانه برخی ندای باستان‌گرایی می‌دهند و آن را تبلیغ و ترویج می‌کنند و برخی افراد را فریب می‌دهند و ایران کهن را در مقابل ایران اسلامی قرار می‌دهند و دروغ‌ها و تهمت‌هایی که با حقیقت منافات دارد را منتشر می‌کنند.

وی به کتاب ۲ قرن سکوت عبدالحسین زرین کوب اشاره کرد و گفت: نویسنده در این کتاب خیلی بی‌محابا به وارد شدن اسلام به ایران نگاه می‌کند و متعصبانه تاریخ را ترسیم کرده بود که این کتاب هنوز هم مورد استفاده بدخواهان قرار گرفته اما باید این را دانست عبدالحسین زرین کوب پس از چند سال از نوشتن این کتاب پشیمان شد و توبه‌نامه نوشت که در چاپ‌های بعدی کتاب ثبت شد.

امام جمعه موقت شهرکرد همچنین در خصوص نصب عکس زنان در قبور اظهار داشت: برخی عکس و تصویر متوفی را روی سنگ و در تابلو نصب می کنند و عکس خانم‌ها را می‌گذارند که وجهه خوبی ندارد و با کمال احترام می گویم این کار زیبنده نیست و با ارزش و احترام زن در نزد اسلام مغایر است.

فاطمی با بیان اینکه هیچ حیوان و موجودی در نزد خداوند و دین اسلام پست و خوار نیست، خاطر نشان کرد: این در حالی است که از نظر شرعی  سگ نجس است و در اسلام بر آن تاکید شده است از همین رو می‌طلبد تا از محیط زندگی انسان ها دور باشد.

وی ادامه داد: سگ بازی از فرهنگی‌های مغرب زمین که وارد کشور شده و زیبنده جامعه اسلامی نیست چراکه اسلام در عین حال که این حیوان را مورد محبت قرار می‌دهد این حکم شرعی را گذاشته که سگ نجس است.

به گزارش ایرنا، نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه به حمایت از مردم یمن نیز راهپیمایی و اقدامات استکباری را محکوم کردندو نسبت به تحرکات منافقان کوردل نیز شعار "مرگ بر منافق" سر دادند.

امام جمعه موقت شهرکرد: مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید به اصل و شالوده دین اعتقاد داشته باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha