۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84630000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز ناباروری خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز تنها مرکز ناباروری استان اختصاص یافت و این مرکز بزودی تجهیز و به بهره برداری می رسد.

سیدجواد پورنقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها استانی هستیم که مرکز درمان ناباروری فعال نداریم و فرصت خدمت به زوج های نابارور در استان فراهم نیست و اکنون با این اعتبار مشکلات این بخش برطرف می شود.

وی تصریح کرد: ساختمان مرکز درمان ناباروری در سال ۱۳۹۷ احداث شد و بخشی از تجهیزات این مرکز تهیه و با تزریق این اعتبار بخشی دیگر نیز تکمیل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  ادامه دادد: زوج های نابارور اطمینان خاطر داشته باشند در این زمینه، پشتیبان آنها خواهیم بود و با کادری مجرب، مشکل آنها درمان می شود.

به گزارش ایرنا، طرح ایجاد کلینیک درمان ناباروری خراسان شمالی که مرحله نخست آن در سال ۱۳۹۷ در جهاد دانشگاهی این استان افتتاح شد و امید می‌رفت بخشی از مشکل بیماران این حوزه را برطرف کند که تاکنون عقیم مانده و هرگز به بهره‌برداری نرسید.

به گفته رییس وقت جهاد دانشگاهی استان ۳۰ میلیارد ریال برای مرحله نخست این طرح راه اندازی مرکز (آ. وی. آ) هزینه شد و در تفاهم نامه ای سه‌جانبه بین جهاد دانشگاهی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، قرار شد مرحله تکمیلی این طرح نیز اجرا شود که البته این طرح ابتر ماند و بدون اقدام خاصی متوقف شد.

این در حالی است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ایجاد مرکز درمان ناباروری را، با توجه به فراوانی آن، از اولویت های درمانی استان می خوانند که در صورت به نتیجه رسیدن آن بسیاری از خانواده ها که برای درمان مشکل خود با مسائل مالی مواجه هستند، می توانستند به حل مشکل خود با هزینه کمتر امیدوار باشند. 

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، حدود ۲۰.۲ درصد زوج ها در کشور نابارور هستند اما رقم دقیقی از زوج های نابارور خراسان شمالی وجود ندارد.

 خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha