۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84630191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو؛ ابزار دست آمریکا برای اجرای مقاصد نظامی

۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84630191
ناتو؛ ابزار دست آمریکا برای اجرای مقاصد نظامی

تهران–ایرنا–پس از آن که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به سازمانی بی هدف تبدیل شد، آمریکا از همان زمان در صدد برآمد تا این ائتلاف را به نیرویی برای انجام مقاصد نظامی خود در اروپا و دیگر نقاط جهان تبدیل کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، آمریکا که به گفته تحلیلگران و ناظران بین المللی، کشوری است که تنها کمتر از ۲۵۰ سال از عمر آن می گذرد، ۲۲۷ سال از این مدت را در جنگ، جنگ های داخلی و یا بین المللی گذرانده و اکنون پس از جنگ هایی همچون ویتنام و بحران آفرینی در عراق و افغانستان، این بار شرق اروپا و اوکراین را کانونی برای ایجاد ارعاب و نا امنی با برافراشتن بیرق روسیه هراسی، هدف قرار داده است.

ناتو؛ ابزار دست آمریکا برای اجرای اهداف نظامی

تارنمای  «هیپوتزس» ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ در تحلیلی نوشته بود: آمریکایی که ۲۳۹ سال از بوجود آمدن آن می گذرد ۲۲۲ سال آنرا درجنگ گذرانده است (اعلام استقلال آمریکا ۴جولای ۱۷۷۶برابر با ۱۴تیر ۱۱۵۵هجری شمسی).

تارنمای خبری اسپوتنیک دراین باره گزارش داد: «جو لومباردو» ، هماهنگ کننده ائتلاف ملی ضد جنگ (UNAC) به این رسانه روسی گفت که ناتو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به سازمانی بی هدف بدل شد؛ در آن زمان واشنگتن در صدد برآمد تا به حفظ  این ائتلاف ادامه دهد و آن را به نیروی (نظامی) برای اجرای  اهداف  نظامی خود بدل سازد.

اسپوتنیک افزود: این مقام ائتلاف ملی ضدجنگ به این رسانه گفت که طی ماه های گذشته روابط بین مسکو و واشنگتن و همپیمانان ناتو با روسیه بخصوص با اقدام به گسترش نظامی در  مرزهای غربی  روسیه پرتنش شد، اقدامی که  مسکو  آن را تهدید  علیه امنیت ملی در مرزهای غربی خود می داند؛  حال آمریکا و ناتو  تمرکز نیروهای روسیه در مرزهای غربی آن کشور را دست آویزی برای تهدید اوکراین معرفی می کنند.

ناتو؛ ابزار دست آمریکا برای اجرای اهداف نظامی

لومباردو به این رسانه روسی گفت: این خوب است که برخی از اعضای ناتو مخالف اقدام جنگ طلبانه آمریکا در اوکراین هستند؛ ناتو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بی هدف ماند، اما آمریکا به حفظ و ساختن آن  به منظور استفاده از آن بعنوان یک نیرو برای  اجرای اهداف نظامی خود در سرتاسر جهان بهره برد مانند آنچه در افغانستان نمونه آن را شاهد بودیم.

وی در ادامه گفت: تصور نمی کنم که مردم اروپا خواستار جنگ با روسیه باشند و به همین خاطر بر دولت های خود فشار می آروند.

آمریکا دولتی بد عهد، همپیمانان آمریکا در امان نخواهند بود

 هماهنگ کننده ائتلاف ملی ضد جنگ در بخش دیگری به اسپوتنیک گفت: آمریکا در حفظ و اجرای تعهدات خود در پیمان ها و قراردادهایی از جانب خود چندان خوب ظاهر نشده و خود را  کشور و دولتی بدقول به جهانیان نشان داده است. چنانچه اجازه داده شود تا آمریکا به این رویه خود در شکستن تعهدات خود ادامه دهد آنگه هیچ یک از ما (همپمیمانان اروپایی آمریکا) در امان نخواهند بود.

ایجاد ارعاب برای فروش هرچه بیشتر اسلحه

لومباردو افزود: تصور نمی کنم  علی رغم تبلیغات و بحران آفرینی طرف آمریکایی، قرار باشد تا  جنگی در اوکراین  روی دهد بلکه بر این باورم که این اقدام آمریکا جهت ایجاد ارعاب برای فروش هرچه بیشتر اسلحه و گرفتن امتیاز است، عواقب کارهای آمریکا می تواند در نهایت  به یک جنگ واقعی و یا حتی یک جنگ هسته ای منجر شود.

ناتو؛ ابزار دست آمریکا برای اجرای اهداف نظامی

آماده باش ۸۵۰۰ نظامی آمریکایی برای اعزام به اوکراین باید محکوم شود

این مقام ائتلاف ضد جنگ درباره آماده باش نیروهای ناتو و آمریکا برای اعزام به اوکراین با دست آویز حمله احتمالی روسیه به این کشور گفت: آمریکا ۸۵۰۰ نظامی خود را برای اعزام به شرق اروپا و اوکراین به حالت آماده باش درآورده است. این اقدام باید از سوی همگان محکوم شود. ناتو و آمریکا مدعی هستند که حضور نظامیان روسیه درمرزهای غربی آن کشور حالتی خصمانه علیه اوکراین دارد.

ناتو؛ ابزار دست آمریکا برای اجرای اهداف نظامی

مغلطه رسانه های غربی و آمریکایی

لومباردو گفت: رسانه های غربی و آمریکایی همواره می گویند روسیه نیروهای خود را در مرزهای خود با اوکراین مستقر کرده و هرگز نمی گویند مسکو نیروهای خود را در مرزهای غربی خود مستقر ساخته است. حرف راست شنیدن در میان رسان های آمریکایی بسیار سخت است.

 تغییر رژیم  اوکراین دستور کار واشنگتن

این مقام ائتلاف ضد جنگ به اسپوتنیک گفت که طی سال های اخیر چندین بار به اوکراین سفر داشته و افزود: شاهد تغییر رژیم در اوکراین در دستور کار آمریکا بودم و برای این منظور آمریکا از عوامل ضد روسی استفاده کرده است، آمریکا در تحولات سال ۲۰۱۴ در اوکراین نقش پررنگی داشت که  از این عوامل بهره برد.

به گزارش ایرنا، به باور تحلیلگران و ناظران بین المللی خطری که اکنون بیش از همه اوکراین را تهدید می کند، نه حضور نظامی روسیه در اطراف مرزهای آن، بلکه سیاست روس هراسی آمریکا و ناتو برای این کشور است. اقدامات  دیپلماتیک و نظامی واشنگتن و کشورهای عضو ناتو، کی یف را در هراسی فرو برده که تبعات آن بی ثباتی و فرار سرمایه گذاری از اوکراین است.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است؛ مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو و روسیه دچار تنش شده است. 

آمریکا و ناتو که همواره به دنبال سلطه‌جویی هستند، سالیان درازی است که نیروهای خود را در کشورهای اطراف روسیه مستقر کرده‌اند و اخیرا هم با تحریک لفظی در حالیکه مقامات مسکو به صراحت اعلام کرده‌اند برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارند، بر شدت این حضور و ارسال جنگ‌افزارهای ساخت خود افزوده‌اند. ۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha