رونمایی از هفت اثر صنایع دستی دارنده نشان ملی و مهر اصالت ایلام

ایلام - ایرنا - با حضور نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی از هفت اثر صنایع دستی ایلام که نشان ملی و مهر اصالت گرفتند، رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز شنبه در حاشیه این بازدید گفت: استان ایلام بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور دارد که ثبت هفت اثر تاریخی استان شامل گورستان ها، تپه‌های تاریخی در فهرست آثار ملی و همچنین دریافت نشان ملی و مهر اصالت توسط هفت اثر صنایع دستی استان در رشته‌های گلیم ساده، گلیم برجسته و حصیربافی ۲ اتفاق مهم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به شمار می‌روند.

وی از ایلام به عنوان قطب گردشگری مذهبی و سلامت یاد کرد که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید به ظرفیت‌های آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، در مورد وجود ظرفیت‌هایی برای رونق گردشگری مذهبی و سلامت در ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه ایلام در مسیر اصلی عتبات عالیات قرار دارد، همچنین مهران و دهلران و اکثر نقاط استان یادمان شهیدان گرانقدر ایران است، می‌تواند نقش موثری در رونق گردشگری مذهبی داشته باشد.

بسطامی اظهار داشت: استان ایلام با بیش از ۱۰ هزار سال قدمت فرهنگی و اجتماعی داشته و می‌توان از ظرفیت شهرک‌ها و روستاهایی که بناهای آنها مربوط به ۱۰ هزار سال گذشته بوده و از جمله مفاخر تاریخی و فرهنگی محسوب می‌شوند در جهت ارتقا صنعت گردشگری منطقه بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با حضور در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی که معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و مدیرکل دفتر امور استان ها وزارت میراث، مدیرکل و معاونین اداره کل میراث استان حضور داشتند از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد.
گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌ و پنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مدیران و مسئولان این وزارتخانه و جمعی از مقامات کشوری و لشکری، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه از امروز تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.
در بخش صنایع‌ دستی علاوه بر معرفی شهرها و روستاهای صنایع‌ دستی ملی و جهانی، بخشی برای نمایش آثار هنری اساتید و نام‌آوران صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اختصاص داده شده است.

در این نمایشگاه به منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان‌های کمتر برخوردار، غرفه‌های رایگان به هنرمندان ١٢ استان، اختصاص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha