۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84631692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان اردبیل مشکلی در چرخه تولید و توزیع واکسن دامی ندارد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: این استان در چرخه تولید تا توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی مشکلی ندارد.

به گزارش ایرنا، بهلول تکلوی روز یکشنبه با اشاره به بازدید اخیر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از یک شرکت پخش داروی دامی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی در چرخه تولید تا توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی نیازهای این استان تامین می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس اداره‌کل دامپزشکی استان اردبیل بر توزیع عادلانه اقلام و داروهای مرتبط با دام و طیور در شهرستان‌ها بر اساس ظرفیت واحدهای دامی منطقه اهتمام ویژه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی نخستین کارخانه داروسازی دامپزشکی در چندماه آینده، اظهار کرد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد دارد و پس از بهره‌برداری ظرفیت تولید ۱۵۰ قلم دارو خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یاسر عبداللهی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در این بازدید از نـزدیـک در جریان عملکرد شرکت‌های پخش دارو و واکسن‌های دامی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به بهره‌برداران و ذی‌نفعان این حوزه و نحوه نظارت حاکمیتی دامپزشکی بر تامین، توزیع واکسن و داروهای دامی قرار گرفت.

تکلوی یادآور شد: ۱۱ شرکت پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک، ۹۱ باب داروخانه، ۱۳۱ باب کلینیک و مرکز مایه‌کوبی و پنج آزمایشگاه تخصصی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف دامپزشکی در استان اردبیل فعال است.

استان اردبیل با وجود بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار واحد دامی رتبه ۱۰ کشوری در صنعت دامداری، رتبه هفتم در پرورش گوسفند و گاو بومی، رتبه سوم در پرورش گاومیش، رتبه ۱۵ کشوری در پرورش گاو اصیل دورگ است و ۵۷۳ واحد پرورش صنعتی طیور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha