۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84631731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اراضی وقفی ۲۵۰۰ هکتاری خراسانلو در ابهر تبدیل به نیروگاه برق خورشیدی می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از سرمایه‌گذاری اوقاف در اجرای پروژه‌های تولید انرژی برق در این استان خبر داد و گفت: در این راستا اراضی وقفی به مساحت ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار در محدوده روستای خراسانلو شهرستان ابهر تبدیل به نیروگاه برق خورشیدی می‌شود.

حجت الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در نشستی به منظور رایزنی برای احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی با مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان افزود: اوقاف آمادگی برای سرمایه‌گذاری به منظور راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس و با هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با استفاده از اراضی مساعد موقوفات موجود در استان را دارد. 
وی با اشاره به رویکردهای اداره کل اوقاف و امور خیریه در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و از سویی بهره‌برداری کاربردی‌تر از اراضی وقف، تاکید کرد: استفاده از اراضی مساعد موقوفات موجود در استان می تواند اتفاقات قابل توجهی در بهره وری از موقوفات رقم بزند. 
حجت الاسلام کرمی گفت: زمین مورد نظر ما برای احداث پروژه نیروگاه‌های کوچک و متوسط مقیاس در راستای تولید برق، نقطه‌ای در روستای "خراسانلو" از توابع شهر صائین قلعه، واقع در شهرستان ابهر و غرب استان زنجان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه وسعت این زمین بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار برآورد شده است، ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده، این زمین برای نیروگاه برق خورشیدی مناسب خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه‌های برق در مقیاس‌های کوچک و متوسط مورد استقبال مسئولان شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان هم واقع شده است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این راستا همه تلاش خود را خواهد کرد تا پیگیری‌ها و برنامه‌های مورد نظر برای سرمایه‌گذاری در این حوزه محقق شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در زمان حاضر شمار موقوفه‌های این استان بالغ بر ۲ هزارو ۸۰۰ مورد است که این موقوفه ها بیش از ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha