۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84632002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروی موشکی ارتش یمن مزدوران  وابسته به امارات در شبوه را هدف قرار داد

تهران - ایرنا - نیروی موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن تجمع بزرگ نیروهای مزدور امارات و داعش در منطقه النقوب در شهرستان عیسلان در استان شبوه را هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: به یاری خدا نیروی موشکی توانست تجمع بزرگ مزدوران امارات و نیروهای داعش در منطقه «النقوب» در شهرستان عسیلان در استان شبوه را ظهر امروز با موشک بالستیک هدف قرار دهد.  

وی اضافه کرد: این هدف گیری دقیق موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از آن‌ها و انهدام و آتش گرفتن پنج خودروی شد.  

دیروز (شنبه) هم سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی به محل تجمع مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه خبر داد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت که این موشک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرد و به کشته و زخمی شدن حدود ۴۰ نفر از عناصر مزدور و داعشی از جمله شماری از فرماندهان آنها منجر شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha