برنامه‌های اجرایی سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی در مقابله با اعتیاد حمایت می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: همه برنامه‌های اجرایی سازمانهای مردم نهاد را در حوزه پیشگیری از اعتیاد مورد حمایت قرار می‌دهیم.

سید هادی طباطبایی روز یکشنبه در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: آماده کمک و حمایت برای پای کار آوردن امکانات دولتی هستیم و زمینه آن را در این خصوص فراهم می‌ کنیم.

وی با اشاره به طرح جمع آوری معتادان متجاهر هم گفت: امیدواریم تا پایان امسال تمام معتادان متجاهر از سطح شهر مشهد جمع آوری شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این که کمک به درمان معتادان کمک به جامعه و خود ماست افزود: اعتیاد دامن همه را می‌گیرد و ما باید به دنبال حل ریشه‌ای مشکل باشیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این کمیته گفت: ۹۲ هزار کارگاه و ۹۳۶ هزار بیمه شده در خراسان رضوی داریم.

حمیدرضا پناه افزود: پارسال ۴۲ کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد با حضور ۹۲۵ نفر و ۵۰ مسابقه ورزشی و کارگاه‌های مختلف آموزش‌های مهارت زندگی و فرزندپروری برگزار کردیم.

وی ادامه داد: امکانات خود را با تخفیف در اختیار بهبود یافتگان از اعتیاد و موسسات پیشگیری از اعتیاد قرار می‌دهیم.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی هم گفت: از ابتدای امسال در ۲۲ شهرستان و با هدف اشتغال زایی جامعه هدف ۴۴۱ نفر برای وام تبصره ۱۶ معرفی کردیم که ۳۱۹ مورد وام خود را دریافت کردند.

مسعود فیروزی افزود: برای این افراد ۱۸۵ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و با میانگین ۵۸۰ میلیون ریال برای هر نفر پرداخت شده است و بیشتر این دریافت کندگان وام افرادی هستند که کمتر کسی ضامن آنها می‌شده است اما پیگیری کردیم تا وام دریافت کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم گفت: خط اول و آخر ما پیشگیری از اعتیاد و صیانت است و در این راه نیازمند حضور جدی مردم و بخش‌های غیردولتی هستیم.

محمدحسین صالحی افزود: کاهش تمایل به سمت مواد را در حوزه اعتیاد پیگیری می‌کنیم و بخش عمده ظرفیت‌ها را در این حوزه متمرکز کرده‌ایم. خیران، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی هم در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان این که تامین غذا برای معتادان مشکل خاصی را  حل نمی کند افزود: کار اساسی این است که هر کدام از تشکلهای مردمی به اندازه توان خود مدیریت یک یا چند نفر از معتادان را در زمینه درمان، تداوم درمان، اشتغال تحصیل و حمایت از خانواده بر عهده بگیرند همچنین باید به کارآفرینان وام داد تا کارهای مربوط به اشتغال و به کارگیری بهبودیافتگان را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha