۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبرنگار: 880
کد خبر: 84632211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نادال پاداشاه تنیس جهان؛ گرند اسلم ۲۱ هم فتح شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴
کد خبر: 84632211
نادال پاداشاه تنیس جهان؛ گرند اسلم ۲۱ هم فتح شد

تهران- ایرنا- رافائل نادال با قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا، عنوان پرافتخارترین مرد این رشته را از آن خود کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی مسابقات تنیس استرالیا امروز یکشنبه برگزار شد و رافائل نادال با نتیجه سه بر ۲ مقابل دانیل مدودف به پیروزی رسید. ست‌های اول و دوم این بازی با نتایج ۶ بر ۲ و ۷ بر ۶ به سود مدودف به پایان رسید اما این پایان ماجرا نبود. تنیسور ۳۵ ساله اسپانیایی از میانه‌های ست سوم ورق را برگرداند و با پیروزی ۶ بر ۴، ۶ بر ۴ و ۷ بر ۵ در سه ست بعدی، این مسابقه را به سود خود به پایان برد.

به این ترتیب نادال با قهرمانی در بیست و یکمین گرند اسلم خود، به تنهایی عنوان پرافتخارترین تنیسور تاریخ را از آن خود کرد. او پیش از این ۱۳ بار رولند گاروس فرانسه، ۴ بار مسابقات آزاد آمریکا، ۲ بار ویمبلدون بریتانیا و یک بار آزاد استرالیا را فتح کرده بود.

راجر فدرر و نواک جوکوویچ ۲ تنیسور افسانه‌ای دیگر هم ۲۰ بار برنده مسابقات گرند اسلم شده‌اند اما حالا نادال به تنهایی عنوان پرافتخاترین ورزشکار مرد تنیس را به خود اختصاص داد.

در فینال امروز مدودف با سرویس‌های درخشان خود نادال را به‌شدت به زحمت انداخت. مدودف ۲۳ امتیاز سرویس گرفت درحالی که نادال فقط ۵ امتیاز سرویس کسب کرد. اما نادال با تکیه بر تجربه و البته انرژی باورنکردنی خود پیروز بازی شد. بیشتر تماشاگران حاضر در ورزشگاه هم هوادار نادال بودند و همین موضوع مدودف را عصبی کرده بود. این بازیکن اهل روسیه در ست سوم واکنش‌های عصبی به تشویق تماشاگران نشان می‌داد و تاحدی تمرکز خود را هم از دست داد.

این بازی حدود ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه طول کشید و بارها و بارها هر کدام از ۲ طرف مسابقه در آستانه پیروزی قرار می‌گرفتند اما دیگری در آخرین لحظه ورق را برمی‌گرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha