جوکوویچ در رده نخست بهترین تنیسورهای جهان باقی ماند

تهران- ایرنا- با وجود غیبت «نواک جوکوویچ» در مسابقات آزاد استرالیا، این بازیکن همچنان در رده نخست بهترین ورزشکاران تنیس مرد جهان باقی ماند.

به گزارش ایرنا، نخستین گرنداسلم سال ۲۰۲۲ تنیس جهان دیروز (یکشنبه) به پایان رسید. در دیدار نهایی این مسابقات، «رافائل نادال» در دیداری تماشایی و دراماتیک و در حالی که ۲ بر صفر از «دنیل مدودف» عقب افتاده بود، در نهایت سه بر ۲ پیروز شد و با فتح بیست و یکمین گرند اسلم خود به پرافتخارترین تنیسور لقب گرفت.

«نواک جوکوویچ» برترین تنیسور جهان نتوانست در این مسابقات شرکت کند. این ورزشکار اهل صربستان از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده بود و به همین دلیل روادید ورود او به استرالیا باطل شد. با این حال جوکوویچ همچنان با رده نخست بهترین تنیسورهای جهان را در اختیار دارد.

رتبه‌های اول تا پنجم رده‌بندی هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته نکرده است. مدودف فاصله خود را با صدر جدول بسیار کم کرد ولی همچنان نفر دوم جهان است. نادال هم با وجود ۲ هزار امتیازی که با قهرمانی در استرالیا کسب کرد در رده پنجم جهان قرار دارد.

«راجر فدرر» تنیسور اسطوره‌ای جهان که مدتی است در هیچ مسابقه‌ای شرکت نمی‌کند، با ۱۳ پله سقوط نسبت به هفته گذشته، در رده سی‌ام جهان قرار گرفت.

در میان ۷۰ تنیسور برتر جهان فدرر ۴۰ ساله و نادال ۳۵ ساله از همه ورزشکاران دیگر سن بیشتری دارند.

رده‌بندی پنج تیسور برتر مرد جهان
رتبه ورزشکار کشور سن امتیاز
۱ نواک جوکوویچ صربستان ۳۴ ۱۱۰۱۵
۲ دنیل مدودف روسیه ۲۵ ۱۰۱۲۵
۳ اکساندر زورف آلمان ۲۴ ۷۷۸۰
۴ استفانوس سیتسیپاس یونان ۲۳ ۷۱۷۰
۵ رافائل نادال اسپانیا ۳۵ ۶۸۷۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha