هاشمی: قزاقستان حریف سرسختی برای تیم ملی بسکتبال است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت:‌ دیدار با قزاقستان از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که سرسخت‌ترین حریف تیم ملی در پنجره دوم انتخابی جام جهانی است.

مصطفی هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود:‌ تیم ملی ۲ دیدار برابر قزاقستان و سوریه پیش رو دارد که به ترتیب در روزهای ۵ و ۸ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود. با توجه به این که قزاق‌ها سرسخت‌ترین حریف ما در این گروه است باید مقابل آنها با تمرکز بالایی به میدان برویم و نتیجه قابل قبولی را هم به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: با توجه به ابتلای چند بازیکن به کرونا بدون شک شرایط تحت کنترل ما نیست اما عادت ندارم به این مسایل بپردازم، ما یک تیم خوب و منسجم هستیم و خودمان را برای چالش‌های بزرگ آماده می‌کنیم. در چنین شرایطی هم باید از داشته‌های خودمان بهره ببریم و بدون بهانه به مصاف رقبای خود برویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تصریح کرد:‌ جدا از این که قزاقستان حریف سرسخت و محکمی است اما نباید از سوریه هم غافل شد چرا که آنها هم به شیوه‌ای بازی می‌کنند که روند کار سخت می‌شود. در پلی‌آف‌ها و پنجره‌های جام جهانی گاهی شرایط بازی و نتایج به گونه‌ای رقم می‌خورد که اثرات آن به دیدارهای  بعدی و حتی پنجره‌های دیگر هم سرایت می‌کند و برای همین باید با تمرکز بالا در دیدارهایی که پیش رو داریم، به میدان برویم. 

هاشمی گفت: در شرایطی که چند تیم و برخی از بازیکنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بهترین کار از سوی فدراسیون انجام شد و با لغو بازی‌های لیگ برتر، سعی داریم شرایط را کنترل کنیم. با این شرایط هدف ما این است که فضا را تا حد ممکن کنترل کنیم و سلامتی بازیکنان را در حد قابل قبولی حفظ کنیم تا دچار مشکل جدیدی نشویم.

وی ادامه داد: صعود به جام جهانی کار آسانی نیست، بدون شک این مسیر راحت نیست، چرا که همه حریفان با آمادگی به مصاف ما می آیند. اگر در حد ما هم نباشند اما انگیزه بالایی دارند و می‌خواهند خودشان را نشان بدهند،‌ در چنین شرایطی حتی اگر یک مسابقه را هم واگذار کنیم این احتمال وجود دارد کار به مراتب سخت شود و نباید خودمان را در این فضا قرار دهیم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در واکنش به این سئوال که برای کنترل بازیکنان و حفظ سلامتی ملی‌پوشان چه تدابیری را اتخاذ خواهند کرد،‌ گفت: این که بگویم آنها را در حباب قرار می‌دهیم، شاید درست نباشد چون عملا ممکن نیست، اما در بدو ورود از همه آنها تست‌های مربوطه گرفته خواهد شد و تا زمان اعلام نتایج به صورت جداگانه خواهند بود تا وضعیت تیم  مشخص شود. اگر نتایج منفی باشد از همان بعدازظهر کارمان را آغاز می‌کنیم و اگر مثبت باشد باید از جمع ما خارج شوند تا شرایط مساعد شود.

تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ روز پنج‌شنبه ۵ اسفندماه به مصاف تیم قزاقستان و روز یکشنبه ۸ اسفندماه به مصاف تیم سوریه خواهد رفت. این مسابقات به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

تمرینات تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی آغاز خواهد شد که با تصمیم مسئولان فدراسیون بسکتبال،‌ پس از ابتلای چند بازیکن از تیم های مهرام، نفت آبادان، آویژه صنعت پارسای مشهد و مشکوک بودن بازیکنان تیم اکسون در نهایت مقرر شد مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال لغو و به زمان دیگری موکول شود که هنوز از سوی فدراسیون برنامه جدید اعلام نشده و به نظر می رسد منتظر اتفاقات روزهای آینده باشند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه اعلام خواهد شد.

ملی‌پوشان باید روز شنبه ۱۶ بهمن ماه راس ساعت ۸ برای انجام تست PCR در تالار بسکتبال آزادی حاضر باشند و در صورت منفی بودن تست بازیکنان، تمرینات تیم ملی از بعد از ظهر شنبه ۱۶ بهمن ماه رسما آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha