۱۰۰ طرح کشاورزی آذربایجان غربی برای افتتاح در دهه فجر آماده شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی با هزینه یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌ رسد.

 اکبر کرامتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع این پروژه ها، تعداد ۹۲ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با هزینه ۱۰۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۴۵ نفر به صورت مستقیم و هشت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با هزینه یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۶ نفر به صورت مستقیم را شامل می شود.

وی اظهار کرد: ۹۲ طرح سیستم های نوین آبیاری هم به منظور مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی در سطح ۵۸۸ هکتار در این ایام آماده بهره برداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز شامل چهار طرح انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری افزون بر ۹۵۸ میلیارد ریال و چهار طرح بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین بسته بندی میوه تازه نیز با ظرفیت بیش از ۱۶ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۷۸ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می شود.

کرامتی اظهارکرد: با بهره برداری از طرح های زیر بخش آب و خاک برای ۵۴۵ نفر و طرح های زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز برای ۵۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اهداف اصلی مجموعه را مشارکت جدی در احیای دریاچه ارومیه، افزایش درآمد بهره‌ برداران، رونق تولید، پشتیبانی و رفع موانع سرمایه گذاری در این بخش و تامین امنیت غذایی مردم و به طور کلی توسعه کشاورزی پایدار بیان کرد و افزود: ۲۰ مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام الله دهه فجر در سازمان در نظر گرفته شده است که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در این ایام اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در مناطق روستایی و عشایری و رونمایی از طرح های تحقیقاتی کشاورزی، اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط اداره دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکتهای فنی و مشاوره ای، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله هااز جمله برنامه های مصوب این کمیته می باشد که در این ایام مبارک برگزار خواهد شد.

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که کشاورزان این استان سالانه۶.۲ میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha