۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84633162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید و عرضه مرغ در کردستان با نرم افزار کنترل می شود

سنندج- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از راه‌اندازی نرم‌افزار پایش و رصد فرایند تولید تا توزیع مرغ در استان خبرداد و گفت: این مهم به منظور ساماندهی بیشتر تولید و عرضه مرغ در استان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدفرید سپری روز دوشنبه در سی و ششمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: با همکاری سازمان تعاون روستایی، ادارات متولی و تعاونی مرغداران درصدد راه‌اندازی اپلیکیشنی هستیم که به عنوان یک سامانه هوشمند از درب مرغداری تا واحد صنفی  قادر به رصد و پایش توزیع مرغ تولیدی باشد.

به گفته وی پیش بینی شده بود تا پایان سال جاری میزان جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان به ۴۶ میلیون قطعه برسد که تاکنون ۴۰ میلیون آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: آمار مذکور بیانگر فراوانی تولید و تثبیت قیمت مرغ در استان است و هر گونه مطلبی در ارتباط با کاهش تولید و کمبود گوشت سفید صحت ندارد و فقط به منظور تشویش اذهان عمومی این کار انجام می‌شود که باید با پخش کنندگان چنین مطالبی برخورد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه سالانه ۹۵ هزار تن مرغ گوشتی در این استان تولید می‌شود، یادآور شد: از این مقدار ۵۰ هزار تن در داخل استان مصرف و ۴۵ هزار تن آن که مازاد مصرف است به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس دستور ستاد تنظیم بازار هرگونه توزیع شکر تنظیم بازار به صورت فله ای ممنوع است اظهار داشت: شکر باید در قالب بسته بندی نایلونی در بسته های یک و سه کیلویی و بر اساس قیمت مصوب توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: زنبورداران استان برای تغذیه و زمستان گذرانی زنبورها نیاز به مقدار بیشتری شکر برای تغذیه کندوهای خود دارند که در اسرع وقت شکر مورد نیاز تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha