استاندار کرمانشاه خواستار کاهش مالیات دریافتی استان شد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه سهم مالیات دریافتی استان در بودجه سال ۱۴۰۱ را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: در بودجه سال آینده برای تحقق درآمدهای استان از جمله در حوزه مالیات رشد ۷۵ درصدی در نظر گرفته شده که منجر به فشار بیشتر به مردم و بخش خصوصی خواهد شد و این رقم باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری مقدم» روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان رشد تحقق درآمدها باید در حدود میانگین کشوری باشد.

به گفته او اگر استان درآمدی بیش از درصد میانگین کشوری هم داشت، باید بتواند آن را به خود استان برگرداند و هزینه کند.

امیری مقدم همچنین با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه پایانه ها و بازارچه های مرزی، گفت: با تکیه بر اعتبارات دولتی امکان توسعه در مرزهای استان نیست و لازم است مسیر ورود سرمایه های بخش خصوصی به این حوزه فراهم شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر ضرورت پیگیری ابلاغ های بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست که در جلسات بعدی شورای برنامه ریزی گزارش اخذ تخصیص بودجه ای دستگاه های اجرایی استان ارائه تا مشخص شود که مدیران در جذب اعتبار چقدر فعال و نقش آفرین بوده اند.

او افزود: برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی مختلف استان برای سال ۱۴۰۱ هم باید دارای با هدفگذاری‌ مشخص باشد و گزارش عملکرد آن‌ها به شکل منظم در شورای برنامه ریزی ارائه شود.

استاندار کرمانشاه همچنین درباره طرح جهش ملی مسکن در استان گفت: باید برای اجرای این طرح ها پیمانکاران توانمند انتخاب شوند و تمام طرح ها هم پس از تکمیل زیرساخت های آموزشی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی تحویل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha