۶۰ اکیپ دامپزشکی آماده ارائه خدمات رایگان به دامداران آذربایجان غربی هستند

ارومیه-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۶۰ اکیپ دولتی و غیر دولتی در ایام دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری استان آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی به دامداران هستند.

سید امید خلیل زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه های مصوب کمیته روستایی و عشایری ستاد بزرگداشت دهه مبارک  فجر دامپزشکی استان با اکیپ های دولتی و غیر دولتی دامپزشکی اعم از مطب، درمانگاه، بیمارستان، مرکز مایه کوبی و سایر مراکز در مناطق روستایی و عشایری استان آذربایجان غربی خدمات دامپزشکی در امر واکسیناسیون، معاینه و ویزیت دامها و مشاوره  بصورت رایگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح مایه کوبی رایگان علیه بیماری بروسلوز در دام سنگین، مایه کوبی طیور بومی و روستایی و عشایری بر علیه بیماری نیوکاسل، ارائه میز خدمات و دیدار چهره به چهره کلیه روسای ادارات دامپزشکی شهرستانها با بهره وران از خدمات دامپزشکی و رسیدگی به مشکلات آنان از برنامه های مهم این هفته است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: مصاحبه های خبری مدیر کل و روسای شهرستان ها با اصحاب رسانه، دیدار با خانواده شهدا، تجدید میثاق با شهدا و غبار روپی مزار انان از جمله برنامه های شاخص این اداره کل در دهه مبارک فجر است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۹ میلیون واحد دامی‌ است که شامل دام سبک و سنگین و مرغ و ماکیان است.

این استان دارای سه هزار روستاست که اغلب ساکنان آن به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.

همه‌ساله در آذربایجان‌غربی همزمان با سایر نقاط کشور جشن‌های دهه مبارک فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن با شور و نشاط ویژه‌ای برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha