۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 2215
کد خبر: 84633618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات رایگان پزشکی در محلات محروم جنوب تهران کلید خورد

تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۱۹ از اجرای طرح جهادی به منظور توانمندسازی افراد بی بضاعت در این منطقه با همکاری سپاه محمد رسول الله (ص) و ناحیه بسیج ابوذر خبر داد و اعلام کرد: تامین جهیزیه و خدمات پزشکی رایگان برای افراد محروم و همچنین بازسازی محلات از مهمترین اقدامات در این طرح است.

به گزارش ایرنا، سید مهدی هدایت عصر دوشنبه در حاشیه عملیات بزرگ خدمت جهادی گفت: پیرو تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف، سپاه محمد رسول الله (ص) در شهر تهران اقدامات موثری را شروع کرده که در منطقه ۱۹ این وظیفه به عهده گروه جهادی شهید اسداللهی بوده و اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است.  

وی افزود: این عملیات در بخش‌های فرهنگی، توانمندسازی،  اجتماعی، محرومیت‌زدایی، امنیتی، علمی و تحصیلی و اشتغال‌زایی انجام شده و گروه‌ها در بخش‌های تخصصی تقسیم‌بندی می‌شوند.

شهردار منطقه ۱۹ با تاکید بر اینکه این طرح به مناسبت دهه فجر اجرایی و عملیاتی خواهد شد، افزود: تلاش داریم با حضور گروه های جهادی خدمات مناسب درمانی به خانواده‌های محروم ارائه شود که عمرانی و زیباسازی، محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، فرهنگی و ورزشی، امنیتی، علمی و تحصیلی، اشتغالزایی و اجتماعی از جمله سرفصل‌ها و محورهای طرح اشاره شده خواهد بود.

همچنین فرمانده قرارگاه شهید اسداللهی نیز در این باره گفت: قرارگاه شهید اسداللهی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اقداماتی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در چهار منطقه محروم پایتخت آغاز کرده است.

اصحاب کریمی افزود: بر همین اساس محلاتی از مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۱۹ انتخاب شده که به ساکنان این محلات از این مناطق خدمات مختلفی به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس دو محله خلازیر و دولتخواه از منطقه ۱۹ برای  ارائه خدمات و در قالب سومین مرحله از خدمت جهادی انتخاب شده و قرار است در ۱۰ روز خدمات مختلفی به ساکنان این دو محله ارائه شود.

کریمی با اشاره به همکاری شهرداری منطقه ۱۹ و همچنین گروه‌های جهادی در راستای خدمت‌رسانی به ساکنان دو محله محروم منطقه ۱۹، خاطرنشان کرد: ۲۱ موضوع در دستور کار قرار گرفته که خدمات مختلفی به ساکنان ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به محرومیت‌زدایی، آسفالت‌کاری، ترمیم و رنگ‌آمیزی محلات و مناظر، خدمات بهداشتی درمانی و توزیع جهیزیه اشاره کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بهداری در این دو محله نیز گفت: بهداری از صبح امروز (دوشنبه) با تلاش نیروهای جهادی و شهرداری منطقه ۱۹ فعالیت خود را آغاز کرده که بر اساس آمار امروز ۳۰۰ نفر به این بهداری مراجعه داشته‌اند.

فرمانده قرارگاه شهید اسداللهی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده علاوه بر توزیع جهیزیه در هر محله، زوجین نیز توسط مدیران محله شناسایی و افرادی که مشمول بشوند، جهیزیه دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان‌های شاخص در این منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha