۱۶ فیلم چهلمین جشنواره فجر در سه سینمای شهرکرد به نمایش در می‌آید

شهرکرد-ایرنا- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه از مجموع ۲۲ فیلم حاضر در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر،۱۶فیلم به طور همزمان در شهرکرد به نمایش گذاشته می‌شود،گفت: به زودی هفته فیلم‌ مستند با نمایش آثار برتر مستندسازان استانی نیز برپا خواهد شد.

شهرام فرجی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اعلام وضعیت نارنجی شیوع کرونا در مرکز استان، سالن‌ سینمایی اندیشه در فرهنگسرای شهرکرد و سالن‌های سینمای غدیر و پردیس سینمایی بهمن از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ماه با ۵۰ درصد ظرفیت، پذیرای علاقه‌مندان به هنر سینما و جشنواره فیلم فجر هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت فیلم‌های خائن‌کشی، لایه‌های دروغ، ملاقات خصوصی، ماهان، مرد بازنده، هناس، بدون قرار قبلی، بیرو، شب طلایی، موقعیت مهدی، شادروان، برف آخر، شهرک، بی رویا، ضد و دسته دختران از مجموع فیلم‌های بخش رقابتی چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۲ سانس از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه برای نمایش این ۱۶ فیلم در سینماهای شهرکرد اختصاص یافته است.

فرجی یادآور شد: در صورت تغییر رنگ‌بندی کرونایی و قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرکرد، نمایش فیلم‌های فجر متوقف خواهد شد.

وی همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای موسیقی فجر در استان نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره با شرکت گروه‌های موسیقی استانی از ۲۳ بهمن به مدت سه شب در شهرکرد برپا خواهد شد که امید می‌رود با ثابت ماندن شرایط شیوع کرونا، زمینه برگزاری این برنامه فرهنگی با حضور پرشور علاقه‌مندان مهیا شود.

فرجی در ادامه تولید فیلم کوتاه به‌ویژه فیلم‌های مستند در چهارمحال و بختیاری را مطلوب ارزیابی کرد و در خصوص نمایش فیلم‌های برتر مستندسازان استان نیز گفت: در یک سال اخیر فیلم‌سازان استان موفق به کسب عناوین برجسته‌ای در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی همچون جشنواره سینما حقیقت و ایدفا هلند و راه‌یابی به دیگر جشنواره‌های جهانی شدند که به زودی با برپایی هفته فیلم مستند چهارمحال و بختیاری، این آثار به صورت ویژه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای جذب اعتبارات در راستای راه‌اندازی دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان‌های فارسان، بروجن و لردگان ادامه دارد، اظهار داشت: برای آغاز فعالیت این دفاتر لازم است علاوه بر آماده‌سازی مکان مناسب، برخی تجهیزات مورد نیاز فیلم‌سازی نیز تهیه شود تا بتوان همراه با گسترش فعالیت‌های آموزشی زمینه برای تولید آثار فراهم کرد که برآورد اولیه برای این اقدام افزون بر ۱۲ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha