۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
کد خبر: 84633963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاع زاکانی از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸
کد خبر: 84633963
دفاع زاکانی از بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

تهران-ایرنا- شهردار تهران از لایحه بودجه شهرداری تهران با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در حال تدوین لوایحی برای رونق ساخت و ساز هستیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز سه شنبه با حضور سرزده در چهل و چهارمین جلسه شورای شهر، تهران با بیان اینکه میزان رشد بودجه دولت حدود ۴۶ درصد بوده گفت: ما نیز به همان نسبت بودجه شهرداری را ۵۱ درصد رشد دادیم و همان مسیر را طی کردیم و تقریبا افزایش بودجه ما بر اساس شیب مسیر دولت است.

زاکانی تاکید کرد: برای رونق ساخت و ساز در دولت و شهرداری گذشته، اراده ای نبوده اما این اراده هم اکنون هم در دولت و هم در شهرداری شکل گرفته است.

شهردار تهران تاکید کرد که اگر شورای شهر به شهرداری اعتماد کند، ضرر نمی کند و در صورت عمل نکردن شهرداری به تعهداتش، شورا می تواند مدعی و شهرداری را نقد کند.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه گفتیم که می‌توانیم این کارها را انجام دهیم، گفت: می‌توانستیم بودجه را ۴۵ الی ۴۷ هزار میلیارد تومان ببندیم و اگر عملکردمان بالاتر رفت به به و چه چه کنیم که توانسته‌ایم اقدام بهتر انجام دهیم و تعهد هم نداشته باشیم اما ما افتخار نوکری مردم تهران را داریم.

زاکانی با بیان اینکه چهار درصد از مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری است و دولت قول داده که آن را پرداخت کند و رئیس جمهور هم اصرار بر تحقق این مالیات دارد، گفت: مطمئن هستم که رقم مالیات بر ارزش افزوده بالاتر هم محقق می‌شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز تا سال ۹۸،  روزی ۳۲ هزار پرونده صادر می‌شد اما از سال ۹۸ به بعد شاهد یک سکته جدی در حوزه ساخت و ساز هستیم، گفت: از سال ۹۱ تا ۹۸ اتفاقی رخ داد که آن هم اضافه بنا در حوزه ساخت و ساز بود و سبب تقاضا شد اما از سال ۹۸ به بعد، این اراده را حذف کرده و کارها را مکانیزه و منطبق بر طرح تفضیلی کردند که ساخت و ساز سقوط جدی کرد و به  چهار هزار و ۲۰۰ پروانه در سال رسیدیم.

وی تاکید کرد: با لوایحی که دنبال می شود، این معادله تغییر می باید و در ساخت و ساز به شرایط سابق بر خواهیم گشت.

وی با بیان اینکه امروز ساخت و ساز به صرفه نیست، گفت: صدور پروانه هفت تا ۱۰ ماه زمان می‌برد که در نظر داریم این زمان را به زیر ۲ ماه کاهش دهیم.

شهردار تهران با اشاره به افزایش اعتبار درآمدی بودجه، نیز اظهار داشت: بخشی از این درآمد، امکانی است که از دولت  میگیریم از جمله منبع ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: عددی که برای ارزش افزوده در بودجه پیش بینی شده، محتاطانه است اما رقم اصلی که محقق خواهد شد، خیلی بیشتر از پیش بینی در بودجه است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری وارد تفاهم نامه های با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی می شود، گفت: این دستگاه ها هم مشتاق همکاری و تفاهم نامه هستند تا در چهارچوب قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه مواردی در شهر هست که شهر را به سمت مردگی پیش برده است، از جمله وضعیت خیابان قزوین که روزی فعال بوده است، اما امروز به شکل دیگری تبدیل شده است، گفت: اراده مدیریت شهری است تا شهر جانی دوباره بگیرد.

وی با بیان اینکه هم در حوزه بافت فرسوده و هم در حوزه محیط های فریز شده شهری، در حال رایزنی با دولت هستیم ادامه داد: ۴۵۰۰ هکتار فضای فریز شده و رها شده داریم و در حال مذاکره با دولت هستیم تا موانع برداشته شود.

زاکانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و ابراز نارضایتی ایشان از وضعیت مسکن، گفت: باید روال را به حال عادی برگردانیم و لایحه‌مان را با نگاه واقع بینانه ارائه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه، با یک نگاه واقع بینانه بودجه سال آتی شهرداری تهران، تدوین شده است، افزود: در حوزه زیر ساخت و حمل و نقل شاهد رشد بودجه بودیم و موارد بر زمین مانده از جمله ورود ۶۳۰ واگن را دنبال می‌کنیم تا حق شهر، استیفا شود.  

زاکانی با اشاره به استفاده از ظرفیت بورس در بودجه سال آتی گفت: ۲ ملک در  حال حضور در بورس هستند و خرید های خود از جمله میلگرد سیمان را طریق بورس انجام می دهیم که حدود ۳۰ درصد صرفه جویی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha