آیت الله صافی گلپایگانی در برابر افکار انحرافی زبانی گویا داشت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی امروز- سه شنبه- با صدور پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی یکی از مراجع تقلید گفت: این عالم مجاهد در برابر افکار انحرافی زبانی گویا و صریح داشت و در طول عمر با عزت خود غیرت دینی واقعی را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در این پیام تسلیت آورده است: آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید و اولین دبیر شورای نگهبان سالیان طولانی در سنگر امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ارزش های مقدس دین مبین اسلام مجاهدت کردند.

در این پیام آمده است: رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی این عالم وارسته موجب تاثر و تاسف شد.

در ادامه پیام آمده است: اینجانب فقدان این عالم والامقام را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه های علمیه، مقلدان ایشان و مردم شریف ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند مسألت دارم تا روح پاک ایشان با ائمه اطهار علیهم السلام محشور و صبری جزیل به بازماندگان ایشان عنایت نماید.  

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم بامداد امروز (سه شنبه) در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت، بر اساس اطلاعیه دفتر این مرجع عالیقدر، برنامه‌های تشییع و تدفین پیکر ایشان در ساعات آتی اعلام خواهد شد.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی بوده است.
از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و  ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.
ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha