مرور کاربردی بیانیه گام دوم انقلاب اولویت برنامه‌های دهه فجر در مشهد است

مشهد- ایرنا- فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی مشهد گفت: مرور بیانیه گام دوم انقلاب باید به صورت واقع‌بینانه و کاربردی صورت گیرد که در این بیانیه توجه ویژه‌ای به عناصر اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی شده است و این مهم به عنوان محور و اولویت‌ اصلی برنامه‌های دهه فجر در مشهد مدنظر است.

حسین حسامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انقلاب اسلامی فصلی نو در تاریخ معاصر ایجاد کرد که به واسطه آن سربلندی ملت ایران حاصل شد، در حال حاضر ملت ایران به درجه‌ای عظیم از رشد و بالندگی رسیده که توانسته جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصتی برای تبیین گام دوم انقلاب از "مردم‌محوری" تا "بازخوانی دستاوردهای انقلاب" است و اگر در برنامه‌ها و بازخوانی انقلاب از نقش اصلی و محوری مردم غافل شویم، به بیراهه رفته‌ایم.

حسامی افزود: برنامه‌های مختلفی توسط شورای اسلامی شهر مشهد برای ایام دهه فجر پیش‌بینی شده که برنامه محوری در عملیات‌های اجرایی، حفظ روحیه انقلابی در پاسداشت این ایام به عنوان یکی از محورهای بازخوانی تاریخ انقلاب، تجلیل از فجرآفرینان و قدرشناسی از دفاع جانانه‌ فعالان حوزه انقلاب در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی دیده شده است.

وی ادامه داد: اکنون درخت ۴۰ ساله انقلاب تنومند شده است اما دشمنان سم‌پاشی کرده و برای اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کنند، از این رو رفع مظلومیت از انقلاب یکی از محورهای برنامه‌هاست تا بتوان به واسطه آن، دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کرد و اگر دستاوردهای انقلاب و نظام به درستی بازخوانی و بیان شود پاسخ بسیاری از دشمنی‌ها داده می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای اسلامی مشهد افزود: آماده‌سازی گلزار مطهر شهدا در برگزاری مهمانی لاله‌ها با حضور مردم مشهد و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب، تشکیل ستاد بزرگداشت دهه فجر، فضاسازی شهری و محیطی، تبلیغات مناسبتی، نصب پرچم بر روی اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و خودروهای شهروندان، استفاده از ظرفیت ۲۰۰ استرابرد و ۱۰۰ بیلبورد سطح شهر و پویش نصب پرچم ایران بر سردر منازل از جمله اقدامات انجام شده در این ایام است.

حسامی گفت: اجرای نورافشانی، رونمایی از دیوارنگار، عطرافشانی مزار شهدای انقلاب، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و رونمایی از سه عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی به نام‌های "به وقت ۶۰"، "روایت کوچه"و "بلوک ۸" نیز توسط مدیران شهری در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: خدمت‌رسانی انقلابی در حوزه‌های تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، اهدای خون، برگزاری مسابقه ساخت کلیپ گفتاری ۳۰ ثانیه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی با عنوان "ما می‌توانیم" در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان، جشن‌های خیابانی، گروه‌های سرود و تئاتر خیابانی با تعامل همشهریان نیز در ایام دهه فجر امسال اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha