رییس نظام پزشکی خواستار تدابیر جدی برای مهار موج جدید کرونا در هرمزگان شد

بندرعباس-ایرنا- رییس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی هرمزگان در نامه ای به رییس ستاد کرونای استان  خواستار مداخله فوری و موثر برای مهار موج جدید کرونای امیکرون در استان شد.

دکتر حسین کرم‌پور در این نامه که نسخه ای از آن روز  سه شنبه به ایرنا رسید نوشته است:پیرو گزارشات متعدد پزشکان استان در بخش خصوصی، موارد بسیار زیادی از ابتلا به بیماری کووید به مطب ها ، درمانگاه ها و بیمارستانهای استان مراجعه می نمایند.

 از آنجایی که تعداد مبتلایان به صورت انفجاری و در بازه زمانی کوتاه مدت در حال افزایش است و اگر محدودیت هایی اتخاذ نگردد به زودی شاهد افزایش تعداد موارد بستری و مرگ و میر خواهیم بود، شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان درخواست می کند تمام آموزش و آزمون ها در سطوح تحصیلی مختلف هر چه سریع تر به صورت مجازی انجام پذیرد.

در بخش دیگری از این نامه که با سربرگ و مهر نظام پزشکی است آمده است:مراکز تجمع جمعیت مانند سالن های برگزاری مراسم عروسی ، کنسرت ها ، سالن های ورزشی ، آرایشگاه ها و دیگر مکان های تجمعی پرخطر حداقل به مدت ۲ هفته تعطیل گردند و فعالیت رستوران ها و اغذیه فروشی ها ۳هفته به صورت بیرون بر انجام شود.

رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به تمامی ارگانها ابلاغ گردد و بر حسن اجرای آن نظارت سختگیرانه انجام شود.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان همچنین تاکید کرده است:طبق گزارشات همکاران در سطح استان یکی از مهم ترین دلایل پیک اخیر ، ابتلای دانش آموزان در مدارس و انتقال بیماری به خانواده ها بوده است و در صورت سهل انگاری ، کنترل این موج بسیار دشوار خواهد بود و رسیدگی به بیماران احتمالی خارج از توان سیستم سلامت استان خواهد بود و قطعا با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها ، شاهد اختلال در روند خدمت رسانی به مردم در بخشهای دولتی و خصوصی درمان استان خواهیم بود.

 روند کرونا طی چند هفته اخیر در هرمزگان افزایشی بوده است و تعداد مبتلایان از ۵۰۷نفر در ابتدای دی ماه به بیش از هفت هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha