وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموزان استثنایی نباید از سپهر آموزش دور بمانند

تهران - ایرنا - وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: باید همه معلمان، مدیران و کارکنان آموزش‌ و پرورش استثنایی تلاش حداکثری برای آموزش‌های حضوری داشته باشند تا این دانش‌آموزان از سپهر آموزش دور نمانند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای راهبری و کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها برگزار شد، خواستار پوشش حداکثری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زیر چتر «تعلیم‌وتربیت» شد.

وی تصریح کرد: توسعه مشارکت‌ها از ضروریات کار در نظام تعلیم‌وتربیت به‌ویژه تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. به همین منظور باید استفاده بیشتر از ظرفیت افراد داوطلب، خیرین و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی قرار گیرد.

نوری آموزش ‌و پرورش استثنایی را یکی از دستگاه‌های تخصصی زیرمجموعه وزارت آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: در راستای تامین نیروی انسانی متخصص در آموزش ‌و پرورش استثنایی، بخشی از ظرفیت استخدامی به آموزش ‌و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: عضویت روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی در شوراهای آموزش ‌و پرورش استان‌ها موجب تقویت آموزش ‌و پرورش استثنایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی خواهد شد. همچنین در صورت لزوم و برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بازنگری در اساسنامه سازمان می‌تواند صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش استثنایی بسیار سخت است، گفت: معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، به طور قطع در نزد خداوند متعال اجر فراوان خواهند داشت.  

نوری اظهار داشت: ایجاد فضاهای اردوگاهی و پارکی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان و استفاده از بستر فناوری‌های نوین با همکاری مراکز نوآوری‌های دانشگاهی از جمله موارد قابل‌پیگیری در آموزش ‌و پرورش استثنایی است.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، وی در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، افزود: امام خمینی (ره) از ابزار و روش‌ها به‌خوبی استفاده می‌کرد، شبکه‌سازی خوبی در قبل انقلاب انجام داده بود و همراهی مردم موجب پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha