رییس حوزه علمیه اصفهان، ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

اصفهان-ایرنا- آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، در پیامی ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، آیت الله مظاهری، شامگاه سه شنبه، ارتحال فقیه پارسا و مرجع عالیقدر آیت الله آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی را مصیبتی بزرگ و سانحه‌ای سنگین برای عالم تشیع و حوزه‌های علمیه، خصوصاً حوزه علمیه مقدسه قم، توصیف کرد.

وی افزود: این فقیه جلیل‌القدر، که از ارکان حوزه علمیه قم و از افتخارات نهاد مرجعیت تشیع بود، وتندیس اخلاص و اخلاق و ادب و مجسمه تقوا و وارستگی و معنویت بوده و علاوه بر مقامات برجسته علمی و عملی و جایگاه ممتاز در حوزه‌های علمیه، همواره شخصیتی خبیر و دارای نگاهی جامع و احساس مسوولیت عالمانه در قبال مسائل اجتماع و دلسوز حقیقی برای عموم مردم به شمار می‌آمد.

مظاهری ادامه داد: خداوند روح این فقیه بزرگوار را در اعلی‌علیین و در جوار اولیاء معصومین (ع) متنعم فرموده و رحمت واسعه و رضوان بی‌کران خود را بر این عبد صالح، نازل فرماید.

وی افزود: این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت، ولی الله الاعظم (عج) و به حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم که استوانه‌ای متین و استوار و مدافعی بصیر و روشن‌بین را از دست داده است و به همه خاندان مکرم و فرزندان معزز و بیت شریف ایشان و بیوت وابسته، بیت آن مرحوم و نیز به عموم شاگردان و ارادتمندان و مقلدان آن مرجع عالی‌مقام، صمیمانه تسلیت عرض و از خداوند تعالی جبران این ضایع بزرگ را مسئلت می کنم.

بدنبال رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، فردا چهارشنبه در سراسر استان اصفهان وتا پنجشنبه در شهرستان گلپایگان عزای عمومی اعلام شده است.

آیت الله صافی گلپایگانی شب گذشته (دوشنبه) بدنبال ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha