استاندار به بیمارستانهای خراسان رضوی آماده‌باش کامل داد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: بیمارستانها و درمانگاهها با قرمز شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد می‌بایست بطور صد در صد در آماده‌باش باشند، نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان بهنگام بیماران است.

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا وارد شرایطی خاص شده لذا مدیریت اوضاع در بخشهای مختلف متناسب با این شرایط صورت می‌گیرد. 
بر اساس گزارش استانداری خراسان رضوی وی ادامه داد: رعایت بهداشت، گسترش مسایل بهداشتی و تبلیغ آن در وهله نخست بسیار حائز اهمیت است. 

استاندار خراسان رضوی گفت: بر این اساس کمیته‌های مربوطه و اصناف ضریب دقت و هوشیاری را به شدت افزایش دهند تا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارتقا یابد، همچنین ضرورت دارد با استفاده از رسانه‌ها، تبلیغات محیطی و پیامک، مردم بیش از پیش نسبت به بحران کرونا هوشیار شوند تا دستورات بهداشتی پیشگیرانه در بالاترین سطح رعایت  گردد. 
وی افزود: فعالیت مدارس خراسان رضوی در مناطق قرمز و نارنجی شیوع ویروسکرونا کاملا غیرحضوری است. همچنین در مناطق زرد کرونایی به محض مشاهده علائم بیماری در حتی یک معلم یا دانش‌آموز بلافاصله وضعیت مدرسه و کلاس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت شیوع با فوریت تعطیلی اعمال شود. 
نظری همچنین به نحوه برگزاری تجمعات اشاره و بیان کرد: فعالیت در مکانهای تجمع تنها برای مدت زمان یک ساعت و ۳۰ دقیقه آن هم با گنجایش ۲۵ درصد فضا مجاز است ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله‌گذاری اجتماعی هم اعمال شود. 
وی بر لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه در حوزه فعالیتهای اصناف تاکید و بیان کرد: ستاد اختصاصی اصناف در مشهد باید برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی همچنین به حوزه فعالیت رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: رستوران‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی باید به شکل بیرون بر خدمات دهند و در مناطق زرد هم شرط فعالیت، افزایش ضریب مراقبت است.
نظری افزود: سیاست کشور تعطیلی در شرایط کرونا نیست چرا که مدعی هستیم مصون سازی بالایی با واکسیناسیون صورت گرفته است و بنابر این مکلف و ملزم به محدودیت‌های هوشمند مرحله به مرحله در همه بخش‌ها هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بنا بر آخرین اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۰ تن بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ تن رسید همچنین براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۱۰۶ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۹۳ دُز دوم و ۱۷ میلیون و ۶۹۸ هزار و ۶  دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۲ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۳۰۵ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۵۲۳ هزار و ۱۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۴۴ نفر رسید.

تاکنون ۴۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۶۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha