۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84347659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵
کد خبر: 84347659
تالارهای پذیرایی در خراسان جنوبی بازگشایی شد

بیرجند - ایرنا - رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی از بازگشایی تالارهای پذیرایی در این استان با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مصوب و فاصله اجتماعی خبر داد.

رضا علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالارهای پذیرایی در این استان از ششم خرداد امسال بازگشایی و مقرر شد براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، تالارداران حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت مجموعه، فعالیت و پذیرش مشتری داشته باشند.

وی گفت: در فضای باز باید متولیان تالار فاصله سه متر برای هر صندلی و تامین فضای هشت متر مربع برای هر نفر را در نظر بگیرند.

رییس اتاق اصناف خراسان جنوبی تاکید کرد: در فضای بسته و مسقف تالارها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الزامی است و ظرفیت پذیرش مشتری در فضای باز تالارهای شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر، شهرهای با وضعیت نارنجی ۲۰ نفر، شهرهای زرد ۳۰ نفر و در شهرهای با وضعیت آبی ۵۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه در میان اصناف استان صاحبان تالارهای پذیرایی بیشترین خسارت را بر اثر کرونا متحمل شدند گفت: تسهیلاتی از سوی دولت با بازپرداخت ۲ ساله و سود ۱۲ درصد برای این صنف در نظر گرفته شد که مورد استقبال قرار نگرفت.

علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه صاحبان تالارهای پذیرایی بیشترین خسارت را در دوران کرونا متحمل شدند و بیشترین تعطیلی را داشته‌اند که درخواست ما پرداخت تسهیلات با سود پایین به فعالان این صنف است.

رییس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۲ تالار در خراسان جنوبی پذیرایی داریم که متاسفانه بر اثر کرونا ۲ تالار به طور کلی تعطیل شد.

حسین محمودآبادی از مردم خواست با توجه به اینکه نکات بهداشتی در تالارها رعایت می‌شود و مسوولان بهداشت هم نظارت دارند از برگزاری مراسم در باغات اطراف شهر و ویلاها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی افزود: شیوع کرونا بیشترین خسارت را به صنف ما وارد کرد و در مجموع تالارها در دوران کرونا جز زمان محدودی، بسته بود که درخواست ما از دولت پرداخت تسهیلات کم‌بهره با دوره تنفس یک ساله است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از امروز (هشتم خرداد) که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، تعداد مناطق نارنجی خراسان جنوبی نسبت به هفته قبل کاهش یافت و به چهار شهرستان رسید.

بر این اساس شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های طبس، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند. در حال حاضر هیچ نقطه قرمز (خیلی پرخطر) در این استان نداریم.

بنابر اعلام مسوولان استانی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی به ثبات رسیده و لازم است برای حفظ روند کاهشی ابتلا به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها تداوم داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha