طرح "پوشش مخابرات دریایی سواحل" در چابهار افتتاح شد

چابهار - ایرنا - همزمان با دهه مبارک فجر طرح "پوشش مخابرات دریایی سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان" با حضور حسین مدرس خیابانی استاندار، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این آیین ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح، پوشش کامل رادیویی (VHF,AIS) در آب‌های ساحلی استان فراهم  شده و موجب افزایش ایمنی کشتیرانی و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون بین المللی (SAR,SOLAS) و تسریع در واکنش به‌موقع به پیام‌های اضطراری و نجات دریایی در دریای عمان می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه دی‌ماه سال گذشته با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و با ایجاد پنج سایت رادیویی پسابندر، بریس، چابهار، گوردیم و بندر شهید رضایی زرآباد اجرا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پس از اجرای موفق آزمایش سایت‌های پروژه، و با بهره‌گیری از روزآمدترین تکنولوژی و تجهیزات و احداث سایت‌های بدون نیرو، این پروژه به طور کامل بهره‌برداری و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این طرح در باند VHF در محدوده A۱ دریایی در سواحل شرق و غرب استان تا آب‌های استان هرمزگان را تحت پوشش قرار می‌دهد اضافه کرد: ارتقای ایمنی آب‌های ساحلی، تسهیل و تسریع فرایند مدیریت عملیات جست و جو و نجات و حفظ جان انسان‌ها و سرمایه‌های آن‌ها در دریا را از اهداف اجرای این پروژه می توان نام برد.

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر، استاندار سیستان و بلوچستان به مناطق جنوبی این استان سفر و طرح‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و دریامحور را افتتاح کرد. وی در این سفر همچنین از روند توزیع کالاهای اهدایی به مردم سیل‌زده کنارک و طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی این شهر بندری بازدید کرد.