۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1489
کد خبر: 84635755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ طرح سلامت‌محور و برق‌رسانی در چابهار افتتاح شد

چابهار - ایرنا - همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر طرح برق‌رسانی به محله مرادآباد چابهار و همچنین طرح مرکز مشاوره روان‌درمانی و روانشناختی اجتماعی ذهن برتر با اعتبار بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال با حضور معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری چابهار و جمعی از مدیران و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش ایرنا "علیرضا میر" روز چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح‌ها ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه در برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۰، امروز به عنوان روز "خودباوری و جوان ایرانی" نامگذاری شده است، همه ما باید به این باور رسیده باشیم که آینده نظام جهموری اسلامی خصوصا در گام دوم انقلاب توجه به جوانان شایسته کشور است و باید به جوانان بها بدهیم.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان چابهار جوانان زیادی در بحث مدیریتی، پای کار هستند و از تلاش‌های همه آنها قدردانی می‌کنیم.

معاون فرمانداری چابهار با اشاره به افتتاح طرح ساماندهی برق محله مرادآباد گفت: امروز به نمایندگی از ۲۲ طرح در حوزه برق رسانی شهر چابهار با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، طرح برق‌رسانی به محله مرادآباد را افتتاح کردیم.

میر تصریح کرد: ایجاد طرح‌های زیرساختی حق مردم چابهار است و مردم در "دولت مردمی" همت نهادهای انقلابی را خواهند دید.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری چابهار گفت: این شهرستان حجم زیادی از حاشیه نشینی را به خود اختصاص داده و همین موضوع کار را کمی سخت کرده‌ است.

میر با تاکید بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان اظهار داشت: وقتی که دولت برق را به محله‌ها می‌آورد مردم باید بتوانند از این نعمت استفاده کنند و درگیر برخی ناهماهنگی‌ها و بروکراسی‌های دست و پا گیر اداری نشوند زیرا بزرگان ما همیشه تاکید کرده‌اند که مردم باید از حداقل‌ها برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اقدامات زیادی در چابهار و همه نقاط استان و کشور انجام شده‌ است گفت: همه می‌دانند که در گذشته بسیاری از کوچه‌های این شهر حتی قابل شناسایی هم نبود.

معاون فرمانداری چابهار اضافه کرد: در بحث برق‌رسانی به اهالی محله مرادآباد نیز انتظار داریم مالکان خانه‌ها در موضوع عقب نیشینی دیوارها همکاری کنند تا هرچه زودتر شاهد پیشرفت و آبادانی محله‌ها باشیم و اگر مشکلات و موانعی وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع این موانع همکاری کنند چراکه نگاه ملی، این است که منطقه ما پیشرفت کند و همین نگاه و رویکرد نظام می‌طلبد دستگاه‌های محلی همکاری و هم‌افزایی بیشتری باهم داشته باشند و در واقع همه ما باید از این فرصت در راستای دفاع از حق و حقوق مردم استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه، انصافا نمی‌توان خدمات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی را با قبل از انقلاب مقایسه کرد گفت: امروز امکانات و زیرساخت‌های زیادی فراهم شده است و البته مشکلاتی هم وجود دارد که با همت دولتمردان و همکاری مردم مرتفع خواهد شد.

معاون فرمانداری چابهار گفت: امیدواریم روزی برسد که تمامی محله‌های حاشیه‌نشین این شهرستان از امکانات شرافتمندانه برخوردار شوند، چرا که برای دولت مردمی پذیرفته نیست که مردم چند محله در آلونک زندگی کنند.

«در طرح ساماندهی برق محله مرادآباد چابهار ۶۴۸ خانوار از نعمت برق بهره‌مند شدند»

معاون فرمانداری چابهار همچنین در آیین افتتاح مرکز مشاوره روان درمانی و روان شناختی اجتماعی ذهن برتر اظهار داشت: این مرکز با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی چنین مراکزی در همه مناطق کشور خصوصا چابهار ارزشمند است چرا که در گذشته موضوعات مشاوره‌ای بسیار کمرنگ بوده در حالی که چنین مراکزی می‌توانند در مباحث زیادی همچون ازدواج، تاثیرگذار باشند. این قبیل کارها باید اطلاع رسانی شود و مدیران هم کمک کنند تا موضوعات مشاوره‌ای در شهرستان جدی گرفته شود که بعضا شاهد ایجاد مشکلاتی برای مردم نباشیم.

اخبار مرتبط