۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84635743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های کشاورزی گنبدکاووس در دهه فجر برای ۵۲۸ نفر شغل ایجاد می‌کند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس با اعلام افتتاح ۱۹ پروژه تولیدی و عمرانی بخش کشاورزی این شهرستان در دهه فجر امسال گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۵۲۸ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و علاوه بر آن ۹۶۰ خانوار نیز از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

حبیب‌الله زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و شهرستان، تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضی هزینه شده که ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی و ۶۶۰ میلیارد ریال سهم آورده متقاضی است.

زارع ادامه داد: واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار، کارخانه تولید خوراک طیور، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، ایجاد زیرساخت‌های شهرک گوزنی‌تپه، احداث گلخانه‌ و برق رسانی شبکه آبیاری و زهکشی مزارع در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس از مهمترین طرح‌های قابل  افتتاح جهادکشاورزی این شهرستان در دهه فجر امسال است.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس همچنین گفت: این شهرستان با داشتن ۱۵۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی و نیز استقرار تعداد قابل توجهی از واحدهای دام و طیور و نیز صنایع تبدیلی و تکمیلی در تولید بسیاری از محصولات زراعی، دامی و غذایی رتبه نخست استان گلستان را دارد.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس به تنهایی پنج درصد تولید مرغ و تخم مرغ کشور را در اختیار دارد، بیان داشت: این شهرستان در تولید گندم، جو، شلتوک برنج، گوشت سفید، تخم مرغ، گوشت قرمز و شیر دارای رتبه نخست و در تولید پنبه و کلزا جایگاه دوم استان گلستان را دارد.

به گفته وی سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی و فراورده‌های مرتبط با آنها در گنبدکاووس تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می‌شود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت بزرگترین شهرستان استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha