امام جمعه و استاندار قزوین عروج آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند

قزوین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و استاندار با صدور پیامی مشترک، عروج ملکوتی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عالیقدر شیعیان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، متن پیام آیت الله عبدالکریم عابدینی و محمد مهدی اعلایی که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول‌الله(ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

عروج ملکوتی شیخ الفقهاء حضرت آیت‌الله‌العظمی آقای حاج لطف‌الله صافی گلپایگانی اعلی‌الله‌مقامه الشریف را به محضر امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم، مقلدین و دوستداران آن عالم ربانی تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه پیام آمده است: از بارزترین ویژگی‌های این عالم بزرگوار که از معتمدین امام خمینی رحمه‌الله علیه محسوب می‌شدند، مجاهدت و تلاش در راه احیای فقه اهل بیت علیهم السلام، ترویج مکتب تشیع، تربیت شاگردان، پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از رهبر فرزانه انقلاب بود.

در بخش پایانی پیام امام جمعه و استاندار قزوین به مناسبت رحلت این عالم فقید آورده شده است: از خدای متعال علو درجات و حشر با انبیاء و اولیای الهی را برای آن عالم فرزانه مسألت می‌کنیم.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم بامداد دیروز در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

این مرجع تقلید در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشود.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

آیت‌الله صافی، شیخ المراجع، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است.
از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و  ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha