۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2148
کد خبر: 84636222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خط تولید آهک کلسینه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن کوار فارس افتتاح شد

شیراز- ایرنا- طرح جدید خط تولید آهک کلسینه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن در شهرستان کوار استان فارس چهارشنبه همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در آیین افتتاح بخش آهک کلسینه مجتمع صنعتی فولاد پاسارگاد که با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و استاندار فارس برگزار شد، گفت: برای تکمیل زنجیره تولید در مجموعه ذوب آهن در حال حاضر محصولات فولاد از جمله شمش، آهن اسفنجی، گندله و ... تولید می‌شود که امروز شاهد افتتاح طرح آهک کلسینه با محصولات جدیدی نظیر طرح‌های آهک هیدراته، آهک پخته، دولومیت کلسینه با ظرفیت دویست هزار تن هستیم.

برپایه مطلب دریافتی از سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، حمیدرضا ایزدی در زمینه میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال در طرح آهک کلسینه گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری هزار و دویست میلیارد ریال انجام گرفته است که اشتغالزایی بالغ بر ۵۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.

وی یکی از اهداف اصلی این مجموعه را تامین نیاز صنایع پایین دستی بیان و اضافه کرد: مجتمع صنعتی ذوب‌آهن کوار به عنوان صنایع پیشران نقش مهمی در توسعه استان و همچنین تقویت واحدهای کوچک و متوسط دارد.

رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: معدن در بالادست کارخانه واقع شده است که با تسمه نقاله مواد اولیه لازم این مجتمع صنعتی تامین خواهد شد.

ایزدی بیان داشت: در حال حاضر ۲۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجتمع صنعتی ذوب آهن و حدود ۲۷۰۰ نفر نیز توسط پیمانکاران این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در مجموع اشتغالزایی نزدیک به ۵۰۰۰ نفر فراهم شده است.

 کوار در جنوب شیراز است و حدود ۴۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha