۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84636843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: وضعیت زنجان از نظر شیوع اُمیکرون به دقت رصد می‌شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر استان وضعیت شیوع سویه جدید اُمیکرون را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کند و تمام تمهیدات لازم بر مبنای آن اتخاد می‌شود و در این خصوص منتظر تصمیم گیری ستاد ملی کرونا هستیم.

محسن افشارچی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع سویه جدی امیکرون در کشور و استان افزود: در ستاد کرونای استانی، مصوباتی در خصوص محدود سازی تجمعات و اختیار تعطیلی بخشی از مدارس به آموزش و پرورش داده شد.

وی با تاکید بر اینکه استانداران اختیار تعطیلی کلی مدارس را ندارند، اضافه کرد: این موضوع به آموزش و پرورش ابلاغ شده  است که در صورت وجود موارد خاص، به ویژه در مقطع ابتدائی نسبت به تعطیلی کلاس ها مبادرت خواهد شد.

استاندار زنجان ادامه داد: در این جلسه به تسریع  در امر واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم واکسن تاکید شد و علاوه بر آن به دستگاههای متولی امر نیز اعلام شد که لجستیک مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی را تامین کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس، فعالیت تالارهای استان نیز با توجه به شیوع اُمیکرون با یک سوم ظرفیت خواهد بود که در این خصوص نظارت های لازم نیز از سوی کارشناسان مربوطه انجام خواهد گرفت.

استاندار زنجان ادامه داد: در مجموع در ارتباط با سویه جدی امیکرون محدودیتها در استان وضع شده است، اما منتظریم ببینیم سرعت رشد و بستری ها به چه سمتی پیش می رود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ابتلا به سویه جدید کرونا در کشور صعوی شده است اما موارد شناسایی بر مبنای تست نیست، بلکه بر مبنای علائم بالینی تشخیص داده می شود.

افشارچی خاطرنشان کرد: هر سرماخوردگی نیز ممکن است به اُمیکرون ارتباط داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha