استاندار : تنگ‌نظری‌ها موانع توسعه مازندران را دوچندان کرد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از وحدت و همدلی به عنوان بستر توسعه مازندران یاد کرد و گفت : متاسفانه تنگ‌نظری‌ها و قدرت تخریب بالا موانع توسعه اقتصادی مازندران دوچندان کرد و باعث عقب‌ماندگی استان شده است.

به گزارش ایرنا ، سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در مراسم معارفه معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی خود نسبت به توقف توسعه استان در صورت تداوم واگرایی ها و تنگ نظری ها هشدار داد و افزود : نمونه تنگ نظری ها این که وقتی یک منطقه از مازندران  شرایط منطقه آزاد را دارد ، چرا بهانه های واگرایانه باید سبب شود تا داشتن منطقه آزاد برای مازندران سه دهه به تاخیر بیفتد؟

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی تنها در بعد اقتصادی عقب افتاده است، گفت : علت عدم پیشرفت در حوزه اقتصاد هم این است که قاسم سلیمانی ها در اقتصاد ایران نداشته ایم ،متاسفانه حوزه اقتصادی تحت تاثیر لیبرال و غرب گرا بوده و در نتیجه توسعه نیز نداشته ایم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که نقاط ضعف ایران توسعه اقتصادی است ، اظهار داشت : البته شرایط سخت تحریم بی تاثیر نیست ، اما همه مشکل نبوده است.در اقتصاد ایران نگاه به کدخدا بوده است ، امیدواریم با نگاه رییس محترم دولت سیزدهم که نگاه  حاج قاسم سلیمانی دارد در زمان محدود انشاالله از مرزهای توسعه اقتصادی عبور کرده و در شان ملت برسیم ، چون این اتفاق دور از دسترس نیست و به یاری و همت همگانی نیاز است تا به این مهم برسیم.

وی با تاکید بر این که توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی محقق نخواهد شد، افزود : مازندران بزرگ ترین زیر ساخت های اقتصادی کشور را دارد و با همه مواهب طبیعی متاسفانه حتی نتوانست همپا با دیگر استان های کشور توسعه پیدا کند ، در حالی که به لحاظ فرصت مهم و تاثیر گذار نیروی انسانی به مراتب ممتازتر از دیگر مناطق کشور است و ما در مازندران نیروهای انسانی انقلابی و باهوش داریم اما توسعه اقتصادی را نداشته ایم.

حسینی پور بیان داشت : با همت همه باید قدم های بزرگی برداریم. فضای استانی مازندران به لحاظ سیاسی بسیار متشنج است. متاسفانه اصلا نگاه دین مدارانه در این استان وجود ندارد. حداقل این است که اگر دین نداریم آزاده باشیم. کسی که هیچ شناخت و اطلاعاتی ندارد به سرعت یک مطلب را عرض و همه برنامه ها را متوقف می کند.

وی با تاکید بر این که تمامی مسوولان در خدمت به مردم و خیانت نکردن به آنان تعهد دارند و نباید وارد حاشیه شوند ، افزود : برخی به دروغ مسایلی را در فضای مجازی مطرح می کنند. چرا باید این گونه باشد. در شرایطی هستیم که همه باید دست به دست بدهیم تا بتوانیم مشکل معیشت مردم را که دغدغه اصلی و اولویت حل مشکلات این حوزه است ، حل کنیم .

استاندار مازندران با تاکید بر این که رشد  و توسعه اقتصاد استان قابل حل است ، گفت : از رسانه ها که مهم ترین شاخص توسعه سیاسی هستند ، تقاضا داریم برای نقد منصفانه برای توسعه استان داشته باشند. هر کسی نقد منصفانه و راهکار نشان بدهد دستش را می فشاریم اما در غیر این صورت این ها موانع استان هستند و اجازه نخواهیم داد.

وی افزود : امروز به برکت رویکرد دولت سیزدهم برادری بین مسوولان استان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نخبگان استان به وجود آمده است .تعامل خوبی با دستگاه قضایی استان داریم. نهادهای نظامی و انتظامی در استان نیز همراه هستند ، بنا بر این امروز باید از دغدغه عقب ماندگی در حوزه توسعه اقتصادی عبور کنیم  و ما به مردم استان قول می دهیم با وحدت و همدلی به مهم می رسیم.

حسینی پور شاخص امنیت در نظام جمهوری اسلامی را برای صیانت از مردم بی نظیر توصیف کرد و گفت : امروز جمهوری اسلامی ثبات امنیتی را در عراق ، افغانستان ، لبنان و یمن گسترش داده است ، به برکت وجود انقلاب اسلامی ایران است تا حریم امنیتی متناسب با صیانت از مرز های ملی ،امروز فراملی شده است و امروز خاکریز های مرزهای امنیتی ایران به خارج از کشور های منطقه گسترش یافته است.

وی افزود : اقتدار امنیتی جمهوری اسلامی با  درایت رهبری در منطقه ایجاد شده است. در حوزه تولید علم و تکنولوژی در بسیاری شاخص ها در جمع کشورهای ممتاز دنیا هستیم . در شرایط کرونا در موضوع بهداشت و درمان ساختار خیلی از کشورهای توسعه یافته فروریخت ولی به رغم این که همه تجهیزات بهداشتی و درمان ما وارداتی است و شرایط سخت تحریمی را داریم شاهد این هستیم که این بحران مدیریت و کنترل شده است.

استاندار مازندران همچنین در این نشست ضمن قدردانی از زحمات حسین حسن نژاد معاون سابق سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ، از روح الله سلگی به عنوان نیرویی جوان و نخبه یاد کرد و گفت : معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی یک جایگاه بسیار مهم است که زمینه توسعه اقتصادی را می تواند مهیا کند.

وی افزود : ظرفیت نیروی انسانی مازندران فوق العاده است و بچه های مازندران در سطح ملی زیاد هستند ، اما پاسخ این را که چرا ما در این معاونت به یک نیروی انسانی غیر بومی رسیده ایم ، باید در عدم همگرایی دید.

حسینی پور توضیح داد : ما سه گزینه بومی را برای معاونت سیاسی داشتیم ، اما بشدت نیروهای درون استان نسبت به این سه گزنیه حساسیت بالایی ایجاد کردند. ما با این نگاه که بتوانیم در عرصه سیاسی همه را گرد هم بیاویم از این شخصیت ملی غیر بومی بهره گرفته ایم .

وی افزود : با توجه به این که توان سیاسی مازندران بالا است ، امیدواریم  بتوانیم با آقای سلگی که پیشنهاد استانداری دو استان را در دولت سیزدهم داشت و با توجه به اشرافیتی که به مباحث سیاسی دارد و از تعامل خوبی هم در سطح ملی برخوردار است ، به توسعه اقتصادی استان برسیم.

استاندار مازندران از تمامی سطوح در استان خواست تا انتخاب یک غیربومی با وجهه ملی را برای معاونت سیاسی استانداری یک فرصت بدانند و توضیح داد : لشگر ۲۵ کربلای مازندران که در همه دوران دفاع مقدس سر افراز بود، همواره فرمانده غیر بومی داشت.

نماینده عالی دولت در استان از همه تشکل های سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و سمن ها و بویژه فرمانداران خواست تا همراهی کامل با معاون جدید سیاسی داشته باشند.

روح الله سلگی که با پیشنهاد استاندار مازندران و با حکم وزیر کشور چند روز پیش به عنوان معاون جدید سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب شده بود ، امروز پنجشنبه طی نشستی در استانداری معرفی شد.

در این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از تلاش‌های علی شیرازی که به مدت حدود سه ماه سرپرستی معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری را بر عهده داشت ، قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha